تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره انوع تبلیغات تجاری در ایران
مقالات چهارشنبه 1 مرداد 1399 402بازدید

انوع تبلیغات تجاری در ایران

تبلیغات از شرایط اولیه تجارت محسوب می شود. تبلیغات به دو دسته تبلیغات سنتی و تبلیغات اینترنتی تقسیم می شوند. که هر کدام از انها تاثیرات خاص خود را بر روی مخاطب دارد. تبلیغات تجاری در واقع نوع خاصی از تبلیغات ترغیب کننده می باشد یعنی با استفاده از راهکار های کوچک مشتریان را به خرید در زمینه های تجاری تشویق می کنند. تبلیغات در زمینه های تجاری می تواند از روش های دیگر معرفی کالا یا خدمات به صرفه تر باشد. به صرفه تر بودن یعنی اینکه از راهی استفاده کنید که بتوانید در عین کارایی و بازدهی بالا برای مردم هم مفید باشید و هزینه های کمتری را شامل شود تبلیغات در زمینه های تجاری دقیقا یکی از همان راه ها می باشد.

انوع تبلیغات تجاری در ایران

1. تبلیغات سنتی غیراینترنتی

. چاپ و پخش کارت ویزیت ، بروشور ، کاتالوگ ، تراکت ، هدایای تبلیغاتی

. درج آگهی در روزنامه های نیازمندیها مانند همشهری و.... و تبلیغات در مجله های مختلف تبلیغاتی

. تبلیغات در بیلبورد های کوچک و بزرگ داخل و خارج شهر

. تیزر تبلیغاتی در تلویزیون که بصورت ویدئو در شبکه های مختلف صداوسیما پخش میشود

ارسال پیامک های تبلیغاتی برای گروهی از مخاطبان یا مردم منطقه ای که مورد نظر ماست

بازاریابی به صورت تلفنی و بازاریابی در سطح شهر ، نمایشگاه ها و …

2. تبلیغات اینترنتی

. طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

. سئو سایت برای حضور در صفحات اول جستجوی گوگل

تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی در سایت های پربازدید

. تبلیغات در گوگل

. ارسال ایمیل تبلیغاتی برای مخاطبان یا کاربران اینترنتی

. انتشار رپورتاژ آگهی در سایت های خبری پربازدید

تبلیغات در موبایل ؛ تبلیغات در انواع اپلیکیشن های کاربردی و بازی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی ؛ تبلیغات در تلگرام ، صفحات اینستاگرام و …

درج آگهی در سایت ها و اپلیکیشن های نیازمندیها مانند شیپور و …

در تبلیغات هدفمند آفلاین مانند تبلیغات بیلبوردی، فقط شما هستید که به صورت یک طرفه صحبت می‌کنید و امکان شنیدن نظرات و بازخورد کاربران را ندارید. اما در فضاهایی مثل اینستاگرام یا فیس بوک، امکان نظردادن در مورد تبلیغ و محصول و تعامل با مخاطبان به خوبی فراهم است. نکته دیگر اینکه در فضای آفلاین مانند بیلبورد، اکثر تبلیغات به صورت ثابت هستند در حالی که در فضای آنلاین و دیجیتال امکان تبلیغات صوتی و ویدیویی به راحتی فراهم است که این تبلیغات باعث ارتباط بهتر کاربر با موضوع و بهتر درک کردن موضوع موردهدف تبلیغ می‌شود.

 

آقای تبلیغ