تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره نقش تبلیغات در بازاریابی
مقالات شنبه 4 مرداد 1399 369بازدید

نقش تبلیغات در بازاریابی

اگر به وبسایت ها، اپلیکیشن ها و یا رسانه های اجتماعی مختلف مانند توئیتر، تلگرام، اینستاگرام و … نگاه کنید، متوجه تبلیغات زیادی خواهید شد. برای نمایش تبلیغات در این رسانه ها به اینترنت نیاز است. به همین دلیل به این تبلیغات، تبلیغات اینترنتی یا تبلیغات آنلاین می گویند. امروزه، تبلیغات اینترنتی یکی از موثرترین راه های بازاریابی برای هر کسب وکاری است و توجه تعداد زیادی از بازاریابان را به خود جلب کرده‌. تقریبا تمام بازاریابان، تبلیغات اینترنتی و آنلاین را در برنامه بازاریابی خود قرار می دهند و یا در آینده نزدیک برنامه ریزی برای آن دارند.

یکی از روشهای معرفی کالا یا محصولات تولیدی به مصرف کنندگان، اطلاع رسانی از طریق تبلیغات می باشد. در صورتی که تبلیغات درست و بجا باشد می تواند موجب رونق تجارت و افزایش فروش کالا باشد. تبلیغات یکی از تاثیرگذارترین ابزارها در بازاریابی است و هستند شرکتهایی که سرمایه گذاری قابل توجهی در این زمینه انجام میدهند. در واقع تبلیغات ابزاری است جهت تسریع در حرکت کالا از نقطه تولید به مصرف.

یکی از ابزاری که به کمک آنها دیدگاه مشتریان نسبت به شرکت و کالای تولیدی شما شکل می گیرد شیوه های تبلیغاتی است. برای انجام تبلیغات، ابزارها و شیوه های مختلفی وجود دارد. رسانه های تبلیغی نیز همچون سایر چیزها به سرعت در حال تغییر و تحول هستند. تبلیغات اینترنتی جزو بخش‌های جدانشدنی از کسب و کارهای آنلاین است. امروزه با صرف‌نظر از نوع و میزان بزرگی تجارت ها، تقریباً تمام کسب‌وکارهای موفق از تبلیغات اینترنتی استفاده می‌کنند. این به این دلیل است که ارزان‌ترین و راحت‌ترین راه برای رسیدن به میلیون‌ها بازار هدف است.

نقش تبلیغات در بازاریابی

1. تبلیغاتی که در اینترنت منتشر می‌شود، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس می‌باشد که این موضوع باعث افزایش بینندگان و افزایش فروش می‌شود.

2. ارزان‌تر بودن تبلیغات اینترنتی و سودآوری بیشتر نسبت به سایر تبلیغات یکی از دلایل مهم استفاده از این نوع تبلیغات می‌باشد. همچنین این نوع تبلیغات وابسته به زمان و مکان نیستن.

3. از طریق تبلیغات ینترنتی می توانی مخاطبان هدف خود را بشناسیم و اطلاعات بهتری در خصوص نیازها و خواسته‌های آنها به دست می‌آوریم که می‌توان پیام‌ها را برای جذب نیازها و خواسته‌های معین مخاطبان ارسال کرد. 

4. تبلیغات اینترنتی ارتباط خوبی بین تولیدکننده و مخاطب ایجاد می‌کند. مخاطبان می توانند پس از مشاهده تبلیغ موردنظر سوالات خود را در مورد محصولات با تولیدکنندگان مطرح کنند و دسترسی آسانی به اطلاعات کامل و جامع محصولات پیدا می‌کنند. این کار باعث می‌شود تعاملات تجاری افزایش یابد.

5. تبلیغات اینترنتی دارای ویژگی هایی است که امکاناتی را فراهم می‌کند که بازاریابان بصورت لحظه‌ای از تعداد بازدید کنندگان و نظرات ارسال شده در نوتیفکیشن خود با خبر شوند و در آخر یک گزارش از مقدار ارسال شده و میزان بازدید تبلیغات خود داشته باشند.

بازاریابان معتقدند تبلیغات آنلاین تاثیر مستقیمی بر فروش محصولات دارد. براساس تحقیقات مشخص شده از هر ۴ نفر، ۳نفر معتقدند که تبلیغات آنلاین اطلاعات جزئی بیشتری نسبت به دیگر رسانه‌ها در اختیار خریداران قرار می‌دهد. همچنین تعداد کاربرانی که هر روز از اینترنت استفاده می کنند، تقریبا حدود ۱۳ میلیون نفر می باشند. به همین دلیل با استفاده از تبلیغات آنلاین با کمترین هزینه می توانید به سرعت به بازار هدف خود دست یابید.

انواع تبلیغات اینترنتی

. تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ایمیلی

. تبلیغات محتوایی

. ریپورتاژ آگهی

تبلیغات بنری

تبلیغات کلیکی

 

آقای تبلیغ