تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تبلیغات در فضای مجازی
مقالات شنبه 25 مرداد 1399 423بازدید

تبلیغات در فضای مجازی

امروزه چک کردن قیمت هر چیزی از طریق اینترنت آسان شده است. دنبال کردن آخرین اخبار جهان، دیدن بازی فوتبالی که دیشب خسته بودید و خوابتان برد، دیدن فیلمی نوستالژی یا یک کارتون قدیمی، گوش دادن به آهنگ موردعلاقتون و… همه از طریق اینترنت امکان پذیر شده است. تمام انسانها به صورت ناخودآگاه با دنیای جدیدی به نام فضای مجازی در ارتباط هستن که با توجه به آمارها تقریبا نصف زمان خود را در آن می گذرانند. با وجود همچین فضایی برند ها و کسب و کارهای مختلف به فکر حضور در این فضاها می افتند. تبلیغات اینترنتی کم هزینه ترین تبلیغات است و بیشترین سودآوری دارد.

انواع تبلیغات در فضای مجازی

1. از مهم‌ترین نوع تبلیغات در فضای مجازی تبلیغات کلیکی است که بازدهی زیادی هم دارد. وقتی در محتوای خود از کلمات کلیدی مشخصی استفاده می کنید و در تبلیغات متنی هم از این کلیدواژ‌ه‌ها استفاده کنید موتور‌های جستجو مانند گوگل متوجه موضوع کسب و کار شما خواهند شد و وقتی کاربران کلید واژه‌های مرتبط به شما را جستجو می کنند تبلیغات شما درابتدای لیست نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. و شما به ازای هر کلیک باید مبلغی را به گوگل پرداخت کنید. 

 2. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی جذابیت‌های بیشتری برای مخاطبان دارد. می‌توانید به صورت اختصاصی برای کسب و کار خود یک اکانت اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی پربازدید مثل اینستاگرام بسازید و با تولید محتوای مفید و مناسب کاربران را بیشتری برای خود جمع کنید. و در بین محتوای مفیدی که تولید کرده‌اید محصولات و خدمات خود را هم معرفی کنید یا پست‌هایی برای معرفی محصولات جدید اختصاص بزارید. از راه‌های دیگری هم برای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به اینفلوئنسر‌ها با توجه به تعداد دنبال کنندگان بالا و تأثیری که بر انتخاب مشتریان دارند اشاره کرد و می‌توانند محصولات شما را به کاربران زیادی معرفی کرده و برای شما بازار‌یابی کنند.

3. ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای تبلیغات فضای مجازی به حساب می آید که مشتری برای عضو شدن در وب سایت یا پس از خرید از فروشگاه اینترنتی شما آدرس ایمیل خود را وارد می کند. به این صورت شما می توانید یک پوشه از ایمیل‌های کاربرانی که مشتاق به محصولات و خدمات شما هستند داشته باشید و در آینده می‌توانید تبلیغات خوبی انجام دهید. مثلا می توانید درباره محصول یا خدمات جدیدتان اطلاعاتی را به ایمیل کاربران بفرستید و این کار را با برنامه‌ریزی انجام دهید. برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی باید از محتوای مؤثر استفاده کر تا مشتریان ثابت و قدیمی شما خسته نشوند.

4. رپرتاژ آگهی یعنی تبلیغ غیر مستقیم با یک مقاله در سایتهایی که بازدید و مخاطبین زیادی دارند. این روش تبلیغاتی اگر با انتخاب درست سایت تبلیغ کننده همراه باشد در مدت کوتاهی تاثیر زیادی هم بر افزایش مخاطبین، هم بر روی سئوی سایت دارد. یک خبر از شرکت یا محصول شما در سایتی قرار داده می شود و راجع به آن توضیح داده می شود. با کلمات کلیدی مورد نظر شما به سایت هدف لینک داده می شود تا کاربران به سایت هدف شما راه پیدا کنند.

هزینه تبلیغات در فضای مجازی با توجه به نوع تبلیغاتی است که انجام می دهید بستگی دارد و برای بازدید بیشتر می توانید هزینه بیشتری پرداخت کنید. مثلا هر اینفلوئنسری به نسبت تأثیری که بر کاربران دارد و با توجه به محصول یا خدماتی که تبلیغ می‌کند تعرفه متفاوتی دارد. یا اگر از اکانت اختصاصی کسب و کار خود برای تبلیغات استفاده می‌کنید باید تولید محتوا را در آن اکانت با برنامه‌ریزی منظمی انجام شود که این کار اگر قرار است جدی و همیشگی انجام شود به متخصص یا تولید کننده محتوا نیاز دارد و هزینه استخدام این متخصص نیز باید در نظر گرفته شود. برپایی کمپین‌ها یا ارسال ایمیل‌ها نیز به همین ترتیب هزینه‌هایی خواهد داشت. 

تبلیغات در فضای مجازی مزیت های بسیاری دارد. اول اینکه تبلیغات در فضای مجازی هزینه کمتری نسبت به تبلیغات های دیگر دارد. و تبلیغات در فضای مجازی تأثیر گذاری بیشتر دارد و نسبت به محیط های تبلیغاتی دیگر افراد بیشتری تبلیغ را بازدید می‌کنند. دیگر اینکه به همه بازارها در هرجای جهان بخواهید در فضای مجازی می توانید دسترسی داشته باشید یعنی مهم نیست کسب و کار شما در کجا قرار دارد با تبلیغات در فضای مجازی می‌توانید برند خود را به افراد مختلف در هر گوشه از جهان معرفی کنید و کاربرانی که در فضای مجازی حضور دارند و فعالیت می‌کنند به محتوایی که می‌بینند واکنش نشان می‌دهند حتی اگر فعالیت و تعامل خاصی انجام ندهند ولی قطعاً گوشه‌ای از ذهن آن‌ها درگیر تبلیغات شما خواهد شد در حالی که تبلیغات در محیط واقعی مانند یک بیلبورد در خیابان بر همه افرادی که رد می شوند تأثیر نخواهد داشت.

کسب و کار ها برای تبلیغات باید ببینید مخاطبان هدفشان در اینترنت بیشتر زمان خود را در چه سایتهایی می گذرانند. اول گوگل و دوم اینستاگرام، اینستاگرام فضای مناسبی برای کسب و کارهایی است که خدمات و محصولاتی ارائه می دهند که بدرد بیشتر مخاطبین بخورد. این یعنی اینکه اگر خدمات و یا سرویس شما به درد افراد خاصی می خورد دیگر نباید وقت خود را در اینستاگرام برای بازاریابی و تبلیغات صرف کنید. حضور در شبکه های اجتماعی با توجه به امکانات هر شبکه باید متفاوت باشد. دیده شده که خیلی از کسب و کارها یک محتوا ایجاد کرده و در تمامی شبکه های اجتماعی انتشار می دهند که این کاملا اشتباه است. مثلا محتوایی که برای یک کانال تلگرامی تولید کرده اید شاید در تلگرام بازدید خوبی داشته باشد ولی نباید از همان محتوا برای اینستاگرام هم استفاده کنید. 

 

آقای تبلیغ