تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره اصول مهم تبلیغات
مقالات دوشنبه 27 مرداد 1399 354بازدید

اصول مهم تبلیغات

رعایت اصول تبلیغات موفق در کسب‌وکار موجب می‌شود که شما به مؤثرترین شکل ممکن شرکت و برندتان را به دیگران معرفی کنید. تبلیغات هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه گذاری است با قطع شدن آن کسب وکارها دچار مشکل اساسی خواهند شد. بسیاری از کسب وکارها بودند که در ماه ها یا سال های اول فعالیت خود به دلیل هزینه کردن بسیاربرای تبلیغات صاحبان آن ها خود را مطرح کردند ولی با کم شدن توان مالی و یا برنامه ریزی اشتباه و قطع تبلیغات فراموش شدند. پس نتیجه می گیریم جذب مشتری در دنیای پرمشغله امروزی بسیار مهم است و اگر تبلیغات صحیح و اصولی انجام شود می تواند مشتریان زیادی را جذب محصولات کند و سود بیشترو موفقیت بیشتری بدست آورد.

اصول مهم تبلیغات

1. برنامه ریزی مناسب برای تبلیغات: در برنامه ریزی تبلیغاتی ابتدا مخاطبین واهداف تبلیغات را مشخص کنید و این که پیام قرار است چه تاثیری روی مشتریان داشته باشد. به این ترتیب در برنامه ریزی تبلیغاتی باید اولویت های تبلیغات بر هر قسمت از کار یا محصول را در نظر داشت.

2. تعیین هزینه اختصاصی برای تبلیغات: برای انجام سریع برنامه ریزی تبلیغاتی شرکت باید از قبل هزینه تبلیغاتی را تعیین و مشخص کنیم. این کار باعث می شود که مدیران تبلیغاتی شرکت پول کافی را داشته باشند و به همان میزان که قرار است هزینه کنند فعالیت های لازم را انجام بدهند هر شرکتی باید با توجه به شرایط خود و بازاری که دارد روش مناسب بودجه بندی را انتخاب و مبنای کار قرار دهد.

3. نظارت و کنترل تبلیغات: رعایت این اصول کار ساده ایست که بدانید مشتریانتان از چه طریقی با خدمات و برند شما آشنا شده‌اند تبلیغاتی که انجام می دهید چه مقدار بر آن ها تاثیر گذاشته است و چقد باعث جذب مشتری شده است.

4. استفاده از عکس های جذاب: به یاد داشته باشید که برند تبلیغاتی و بسته بندی، اثری مشابه در ذهن مشتری باقی خواهد گذاشت. به نمایش گذاشتن یک تصویر آن هم به صورت مداوم و پایدار چه در وب سایتهای تبلیغاتی، چه در بیلبورد‌ها و چه در فضاهای تبلیغاتی کوچک‌تر باعث ثبت شدن شما در ذهن مشتری می شود.

مشتریان هرروز با تعداد زیادی پیام بازاریابی رو به رو می شوند. همین تعداد بالای پیام های تبلیغاتی در بازاریابی باعث می شود که بیشتر تلاش ها برای برقراری ارتباط ناکام بماند و به اکثر تبلیغات  توجهی نشود. تبلیغات شما باید بیشتر از تبلیغات دیگران قدرت متوقف کردن و جذب کردن افراد را داشته باشد چون شما می خواهید افراد بسیار زیادی به سمت محصول شما فکر کنند و آن را همیشه بخاطر داشته باشند. همچنین تبلیغات باید افراد زیادی جدا از مخاطبان هدفش جذب کند. اگر بچه ها تبلیغی را که هدفش بزرگسالان است دوست داشته باشند و برعکس معلوم می شود که در ساخت این تبلیغ از اصول مهم پیروی شده است.

تبلیغات شما با داشتن عنوانی شگفت انگیز، تصویری غیرمنتظره، ترفندی غیرعادی در افتتاحیه ی عرضه ی محصولات یا داشتن ویترینی جذاب در فروشگاه همه این قدرت را دارند که مردم را بر جای خود نگه دارند و مردم را به سمت کسب و کار شما بکشاند. 

اهداف تبلیغات

- آگاه کردن مشتری از محصولات جدید

- پیشنهاد استفاده جدید از محصولات فعلی

- اطلاع دادن قیمتهای جدید محصول به مشتریان

- آموزش به مشتری دررابطه با طرز کار محصول

- توضیح کامل خدمات موجود برای محصول

- اطلاع رسانی در رابطه با برداشتهای غلط مشتریان

- کاهش ترس و استرس مشتریان

- ایجاد تصویری مناسب برای شرکت و خدمات

 شعارهای تبلیغاتی یکی از مهم ترین اصول در مبارزه های تبلیغاتی هستند. هدف از شعارهای تبلیغات در حافظه سپردن برند شرکت توسط مشتریان و اطلاعاتی است که به برند هویت می‌بخشد و باعث ساختن جایگاه برای شرکت می شود. ایجاد آگاهی از برند اولین قدم ضروری در سلسله مراتب یادگیری آن است و به همین خاطر برای بسیاری از تولید کنندگان و خرده فروشان آگاهی بخشیدن یکی از اهداف تبلیغاتی اصلی محسوب می‌شود شعار های تبلیغاتی به همراه نام برند و لوگو سه عامل کلیدی در شناسایی برند هستند. شعار تبلیغاتی باید دو ویژگی مهم داشته باشد اولا توسط مصرف‌کننده درک و  فهمیده شود دوما به آسانی با برندی ارتباط برقرار کنند. 

در تبلیغات اینترنتی صاحبان کسب‌وکارها می‌توانند از طریق گرفتن تصویر‌های جذاب خودشان را معرفی کنند. برای اینکه کاری کنید افراد دید متفاوتی نسبت به برند شما پیدا کنند یا برای اینکه اقدامی انجام دهند، اینستاگرام محیطی تمیز، رایگان، زیبا و خلاقانه در اختیار شما می‌گذارد. افرادی که مصرف‌کننده و کاربران شبکه‌های اجتماعی هستند تنها برای مدت زمان کوتاهی به هر چیزی توجه می‌کنند. کار شبکه‌های اجتماعی رساندن مقدار ثابتی خبر و شایعه به کاربران با کمترین نیاز به مطالعه است ولی در اینستاگرام اینطور نیست اینستاگرام مکانی است که کاربران آن کمترین تمایل را به خواندن مطالب دارند.

 

آقای تبلیغ