تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره روش های تبلیغات موثر
مقالات شنبه 1 شهریور 1399 351بازدید

روش های تبلیغات موثر

امروزه با وجود هزاران آگهی تبلیغاتی فقط نیمی از تبلیغات عرضه‌شده واقعا به نتیجه می‌رسند و بر خرید مشتری هدف و انتخاب برند توسط او اثر مثبتی می‌گذارد در حالی که ممکنه بعضی از آگهی حتی تأثیر منفی هم روی فروش داشته باشند. برای اینکه تبلیغات شما دیده شود باید قدرت متوقف کردن مشتریان را داشته باشد تا افراد زیادی به محصول شما فکر کنند و آن را به ذهن بسپارند. بدون تبلیغ موفقیت در هر کسب‌وکاری تقریبا غیرممکن است. اما تبلیغ کردن صرف هزینه زیادی می خواهد. در مواردی هزینه تبلیغ برای کالا از تولید و توزیع آن پرخرج‌تر است. ولی امروزه با استفاده از تکنولوژی جدید میتوان با کم‌ترین هزینه کالا یا خدمات را تبلیغ کرد.

روش های تبلیغات موثر

1. تبلیغات در شبکه های اجتماعی: امروزه شبکه های اجتماعی جزو اصلی ترین برنامه های روزمره افراد شده است. کسب و کار ها بهتر است تبلیغات اینترنتی خود را در تمامی شبکه های اجتماعی قابل دسترس و قانونی در کشور مانند اینستاگرام، تلگرام و ... استفاده کنند. با داشتن صفحهی رسمی در اینستاگرام و قرار دادن آن در اختیار افراد حاضر در صحنه کسب و کار کشور باعث می شود که مطالب شما را در اختیار افرادی که می شناسند قرار دهند و با نوشتن مطالبی جذاب باعث می شوید که آن مطالب توسط مردم دست به دست شوند این راه آسان ترین و ارزان ترین راه برای معرفی کسب و کار جدید است.

2. نظرسنجی مشتریان: از مشتریان خود بخواهید که انتقادات و پیشنهادات خود را بدهند و شما در رفع مشکلات و برآورده شدن خواسته آن ها تلاش کنید. از مشتریان راضی بخواهید تجربه خود را از استفاده محصولات یا خدمات بیان کنند. و اگر در شبکه های اجتماعی فعال هستید این نتایج را به اشتراک بگذارید. این کار باعث می شود اعتبار شرکت شما افزایش پیدا کند و کمک می‌کند مشتریان بیشتری را جذب کنید.

3. تبلیغات بنری: تبلیغات بنری به نوعی تبلیغات در شبکه جهانی وب می گویند که توسط یک سرور تبلیغ ارائه می شود . این تبلیغات با جاسازی تبلیغات یک وبسایت در یک صفحه وب انجام می شود و برای هدایت ترافیک به سمت وبسایت ها انجام می شود و نظر مخاطبان زیادی را به وبسایت مورد نظر جلب می کنید.

4. ایمیل مارکتینگ: هر ایمیلی که برای مشتریان هدف یا فعلی ارسال شود بازاریابی ایمیلی در نظر گرفته می شود. این امر معمولا شامل استفاده از ایمیل برای ارسال تبلیغات، درخواست تجارت یا فروش و یا فروش انحصاری است و به منظور ایجاد وفاداری ، اعتماد یا آکاهی افراد از برند شرکت است. بااین که ایمیل مارکتینگ روش قدیمی به حساب می آید اما هنوز می تواند تاثیرگذار باشد.

5. تولید محتوای مناسب: بازاریابی محتوایی باعث جذب مخاطبان به خود می شود و شما با به اشتراک گذاشتن محتوای رایگان با ارزش می توانید مخاطبان را به مشتری تبدیل کنید. با قرار دادن اطلاعات ارزشمند در اختیار مصرف کنندگان تمایل به خرید محصولات شرکت را در آینده به وجود می آورید. این نوع تبلیغات باعث جلب اعتماد مخاطبین می شود.

6. تبلیغات موبایل: تبلیغات موبایل نوعی تبلیغات از طریق تلفن های همراه یا سایر دستگاه های تلفن همراه است و با استفاده از بازی ها و اپلیکیشن های مختلف در جهت این تبلیغات اینترنتی استفاده می شود و این نوع تبلیغات جذب مخاطب بالایی دارد.

7. تبلیغات ویدئویی: یک ویدیو جذاب و مفید می‌تواند از مقاله موثرتر باشد. توجه کنید که با افزایش سرعت و کاهش قیمت اینترنت جذابیت محتوای تصویری افزایش پیدا کرده مخاطب‌ ویدیو بیشتر از محتوای نوشتاری است. درکل عکس هم در بازاریابی محتوا بسیار ‌تاثیرگذار است.

هنگام شروع به کار استفاده از روش های تبلیغات اینترنتی نوین تنها راهی است که شما با استفاده از آن می توانید کسب و کار خود را به جهان معرفی کنید. راه های زیادی برای تبلیغات یک محصول وجود دارد که مهمترین مسئله این است که شما روش مناسب و موثر برای کسب و کار خودتان را انتخاب کنید. 

با استفاده از یک سری تکنیک های تبلیغات تجاری می توان به جایگاه های بالاتر در صفحات نتایج گوگل رسید و بازدید از وب سایت را افزایش داد. برای این کار باید زمان زیادی  صرف کنید اما مطمئن باشید که در دراز مدت به نتیجه خواهید رسید. ابزار های زیادی وجود دارند که برای دستیابی به کلمه کلیدی متناسب با کسب و کارتان می توانند به شما کمک کنند. بهتر است برای این کار از کلمات کلیدی طولانی و کم رقابت تر استفاده کنید.

هر کسب و کاری در ابتدای شروع به کارش سختی هایی را پشت سر گذاشته است نه به این دلیل که مشتریان تمایل به خرید نداشتند. بلکه به این دلیل که مشتریان هدف حتی نمی‌دانستند این چنین محصولات و خدماتی وجود دارد. دلیل شکست بسیاری از کسب و کارها و خدمات این است که نمی‌توانند مشتریان مناسب خود را پیدا و حفظ کنند و هیچ وقت مشتری کافی ندارند. کمتر کسب و کاری امکانات، زمان و بودجه برای تمرکز بر روی بخش بزرگی از بازار را دارد. کافی است فقط روی بخشی از مشتریان تمرکز کنید تا در این بازار کوچک‌ به یک برند تبدیل شوید. شما نمی‌توانید تبلیغی داشته باشید که هر فردی را به خدمات و کالای شما جذب کند و مناسب حال تمام افراد باشد. با تمرکز بر روی بخشی از بازار مشتریان شما هدفمند‌تر شده و می‌توانید فروش بیشتری داشته باشید.

به جای اینکه فقط به فکر جذب مشتریان جدید باشید تلاش کنید رضایت مشتریان فعلی را جلب کنید. حفظ مشتریان فعلی بسیار مهم‌تر از جذب مشتریان جدید است و حتی هزینه کمتری هم دارد. به آنها تخفیف مدت‌دار، هدایا و پیشنهادهای ویژه‌ای بدهید. برای اینکه مشتری را هیجان زده کنید بدون اینکه از قبل اعلام کرده باشید به او تخفیف یا هدیه‌ای بدهید. جذب هر مشتری هزینه ای دارد پس باید سعی کنید آنها را برای خود حفظ کنید و با جلب رضایت آنها را به یک تبلیغ‌کننده برای خود تبدیل کنید. تبلیغات دهان به دهان از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی است. هیچ چیز بیشتر از اینکه فردی که به او اعتماد دارید محصول یا خدماتی را معرفی کند شما را برای خرید ترغیب نمی‌کند. 

وقتی گزینه‌‌های زیادی در برابر مشتری باشد خرید و تصمیم گیری برای او سخت می شود در واقع هر چه گزینه‌ها بیشتر باشد احتمال خرید کمتر می‌شود. در تمامی مراحل خرید باید کار را برای مشتری راحت‌تر و سریع‌تر کنید. گزینه‌های خرید را کمتر اما با کیفیت‌تر کنید. حتی می‌توانید با دسته محصولات محبوب، انتخاب را باز هم برایشان آسان تر کنید. اینطوری وقتی مشتری می ببیند که از محصولی استقبال خوبی صورت گرفته تحت تاثیر تصمیمات بقیه همان کار را می‌کند.

 

آقای تبلیغ