تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تبلیغات آنلاین
مقالات دوشنبه 3 شهریور 1399 348بازدید

تبلیغات آنلاین

تبلیغات اینترنتی به تبلیغاتی گفته می شود که با استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی تبلیغاتی را در محیط وب ارسال می کند یا به نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت جوری که باعث تحقق اهداف تبلیغات شود. 

امروزه با توسعه دنیای اینترنت و گستشرش استفاده از آن در تمام دنیا تبلیغات اینترنتی اهمیت و تاثیر گذاری بیشتری پیدا کرده است. امروزه نسبت به گذشته تبلیغات اینترنتی ابعاد گسترده تری پیدا کرده است به طوری که می توان هزاران روش تبلیغات موثر اینترنتی نام برد. تبلیغات اینترنتی یکی از برنامه های دیجیتال مارکتینگ است که هر کدام از روش های آن هدف خاص و مشخصی دارند. از مهم ترین اهدافی که تبلیغات اینترنتی به دنبال آن است بهبود فروش و جذب مخاطبان هدف نسبت به برند و خدمات مورد نظرمان است و باید بهترین روش را متناسب با کسب و کارمان انتخاب کنیم چون هر روشی نمیتواند مناسب ما باشد.

انواع تبلیغات اینترنتی

1. تبلیغات بنری: مهم ترین نوع تبلیغات آنلاین تبلیغات بنری است. مثل تبلیغاتی که اطراف سایت‌­ها در صفحات اصلی یا داخلی یک سایت­ یا در برخی اپلیکیشن­‌ها و گیم‌­های موبایل است این بنرها بسته به جایگاهی که در سایت‌­ها و اپ‌های پربازدید قرار می گیرند اندازه‌­های گوناگونی دارند. همچنین طراحی های متفاوتی هم می‌­توانند داشته باشند. بنرهای ثابت، بنرهای متحرک و بنرهای انیمیشن سه دسته اصلی این نوع بنرها هستند. در بنرهای ثابت تنها فقط یک تصویر است، در بنرهای متحرک می‌­توان چندین تصویر و یا نوشته به فرمت GIF نمایش داد و در بنرهای انیمیشن هم ظاهر طراحی شبیه GIF است با این تفاوت که هر تصویر یا فریم از بنر می‌­تواند به لینکی جداگانه متصل باشد.

2. تبلیغات کلیکی: در این نوع از تبلیغات آنلاین به ازای تعداد کلیکی که در تبلیغات انجام می شود پول تبلیغات را باید پرداخت کرد. هر کسب‌وکاری می‌تواند از قرارگرفتن در نتایج جستجوی موتورها نیز بهره ببرد. یعنی به کمک حمایت موتورهای جستجو، براساس کلمات و عبارات کلیدی خود و تطبیق آنها با کلمات و عبارات مورد جستجو در نتایج مورد انتظار کاربران ظاهر می شود. و این موضوع باعث ترفیک زیاد به سمت وبسایت موردنظر می شود.

3. تبلیغات همسان: به دلیل زیاد شدن تبلیغات بنری یا نمایشی در بسیاری از سایت‌­ها و ایجاد مزاحمت برای خواننده مطالب سایت ناشر، نوع جدیدی از تبلیغات اینترنتی به وجود آمد که در آن تبلیغ‌­ها به صورت همسان و هم­شکل با قالب صفحه سایت درمی آید تا مخاطبان بتوانند بهتر مطالب خود را مطالعه کنند و بعد روی هر تبلیغی که از نظرشان جذاب است کلیک کنند. در این نوع از تبلیغات هم تبلیغ‌دهنده می‌­تواند در ازای هر کلیک پرداخت انجام دهد.

4. تبلیغات گوگل: در این نوع از تبلیغات شما می­‌توانید با گوگل ادز در کلیدواژه‌­های مورد نظرتان در صدر نتایج گوگل ظاهر شوید. گوگل هم در ازای این تبلیغات به ازای هر کلیک به ارز بین‌­ا­لمللی دریافت وجه خواهد داشت. این نوع از تبلیغات آنلاین در کنار بهینه‌­ سازی سایت می­‌تواند شما را در جست‌وجوی مشتریان هدف خودتان بهتر و معتبرتر نشان دهد. کلید­واژه‌ه­ایی که به دنبال جذب جست‌وجوکنندگان آن هستید اگر کلید واژه‌ه­ای پر رقابت باشد هزینه‌­های بیشتری به ازای هر کلیک دریافت می شود تا تبلیغاتتان را در صفحه اول گوگل نمایش دهد.

5. تبلیغات متنی: در تبلیغات متنمی­توانید طبق مدل های قدیمی تبلیغات، تبلیغ متنی خود را در نسخه دیجیتال روزنامه‌­ها و خبرگزاری‌­های معتبر منتشر کنید. طبیعی است که در این باره خبرگزاری‌­ها و سایت‌­ها هر کدام قیمت های خاص و همچنین مخاطبان مخصوص به خود را دارند. که می توانید متناسب با هدف آگهی تان سایت مناسب را انتخاب کنید.

6. تبلیغات ویدئویی: در این نوع تبلیغات شما محتوایی ویدئویی آماده می­‌کنید و آن را در رسانه‌­ها انتشار می کنید. طول این ویدئوها معمولا کوتاه است و حاوی پیامی برای دعوت از مشتری به انجام فعالیتی است. انتشار این ویدئوها برای تبلیغات می‌­تواند در گیم‌­های موبایلی یا سیستم­‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب یا تلویزیون‌­های اینترنتی یا …باشد.

7. ایمیل مارکتینگبرای انجام ای نوع از تبلیغات ایمیلی شما باید با اجازه خود کاربر در ازای ارائه خدماتی ایمیل او را دریافت کنید و بعد مناسب با علاقه های او در فواصل زمانی مشخص تبلیغ­‌هایی برای او ارسال کنید. این شیوه صحیح تبلیغات آنلاین ایمیلی بسیار موثر بوده و در وفادارسازی مشتریان قبلی خیلی کمک خواهد کرد. همچنین خود سیستم‌­های جیمیل، یاهو، ام اس ان و … هم خدمات ارسال ایمیل تبلیغاتی را با توجه به شرایط جغرافیایی هر کاربر را ارائه می‌­کنند. 

8. تبلیغات در شبکه های اجتماعی: از مهم­‌ترین انواع تبلیغات آنلاین، تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی است. نکته مهم در این نوع تبلیغات آنلاین طراحی تبلیغات متناسب با فرهنگ رفتار کاربران شبکه­‌های اجتماعی در هر کشو است. شبکه­‌های اجتماعی بسیار زیادی در دنیا رواج دارند که شما باید روی پرکاربردترین آن­‌ها با علم کامل به تفاوت کاربران و امکانات هرکدام برنامه‌­ریزی کنید. پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که شما میتوانید با ارتباط با هردو برنامه کسب و کار خود را رونق دهید شبکه­‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب، آپارات، پینترست، گوگل پلاس و پیام‌رسان‌­هایی مانند تلگرام، واتس‌­آپ، بله، سروش وجود دارد.

مزایای تبلیغات آنلاین

1. پرداخت هزینه کم و جذب مشتری زیاد: تبلیغات آنلاین در اینترنت به دلیل داشتن مخاطب زیاد و درسترس بودن نسبت به تبلیغات های دیگه سودآوری بیشتری نسبت به هزینه ای که میکنید دارد.

2. قابلیت اندازه گیری: مهم ترین مزیت تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی قابلیت اندازه‌­گیری معیارهایی است که شاخص موفقیت یا شکست نسبی یک کمپین تبلیغاتی هستند. مثلا هنگامی که شما قصد دارید در تلویزیون یک آگهی تبلیغاتی نمایش دهید چگونه می‌­خواهید بدانید که تبلیغ شما موثر بوده است یا خیر. نهایتا بتوانید حدس بزنید که چند نفر ممکن است شبکه تلویزیون مورد نظر شما را در هنگام پخش تبلیغ ببینند. و در تبلیغات آنلاین می توانید اتباط تعاملی با کاربران هم داشته باشید.

3. قابلیت شخصی سازی کردن: در تبلیغات آنلاین خیلی راحت می‌­توانید انواع مشتریان خود را بخش‌­بندی کنید و برای هرکدام تبلیغ منحصر به فرد خود را ارسال کنید. یا برایشان تخفیفاتی در نظر بگیرید. ولی در تبلیغات دیگر نمی توانید دسترسی به مخاطبانتان داشته باشید. 

 

آقای تبلیغ