تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره ارزان ترین روش های تبلیغاتی
مقالات چهارشنبه 5 شهریور 1399 343بازدید

ارزان ترین روش های تبلیغاتی

معمولا کسب و کارهای زیادی هستند که به دنبال روش های بازاریابی کم هزینه و ارزون می گردند و اینترنت مکانی بسیار مناسب برای تبلیغات کسب و کارهایی که شروع به کار کرده اند است تا با پرداخت هزینه های کمتر نسبت به تبلیغات سنتی و محیطی بتوانند خودشون رو به مشتریانشان معرفی کنند. تبلیغات اینترنتی شانس رقابت رو برای کسب و کار های کوچک در مقابل کسب و کارهای قدرتمندتر و بزرگ تر بیشتر افزایش می دهد. این تبلیغات اگر به درستی انجام شود به خاطر گسترش استفاده از اینترنت بین کاربران می تونه تاثیر زیادی در برندسازی و معرفی خدمات و کالاهای یک شرکت دارد. 

بدون تبلیغات موفقیت در کسب‌وکارها تقریبا غیرممکن به نظر می رسد. اما از آنجایی که تبلیغات هزینه زیادی دارد. در مواردی هزینه تبلیغ برای کالا، از تولید و توزیع آن پرخرج‌تر است. با این ‌وجود در دنیای معاصر روش‌هایی به وجود آمده است که بتوان به کمک آن‌ها با کم‌ترین هزینه کالا یا خدمات خود را تبلیغ کنید.

ارزان ترین روش تبلیغات

1. طراحی سایت و تولید محتوا: تعداد زیادی کاربر هستند که هرروز عبارت هایی را در گوگل جستجو می‌کنند. شما با تولید محتوا و انتشار آن در سایتتان می توانید توجه کاربران را تا حدودی جلب کنید و اگر به سوالات آن ها پاسخ دهید ارتباطی تعاملی شکل می گیرد حتما باید محتوای نوشتاری شما به درد بخور و قابل‌اعتماد باشد. تولید یک محتوای بد می‌تواند اعتبار کسب و کار را خدشه دار کند و به آن لطمه بزند و برای برند ضدتبلیغ به‌حساب بیاید. این روش تبلیغاتی یکی از بهترین، موثرترین و ارزان‌ترین روش‌های تبلیغ در جهان است. 

2. ساخت ویدئو: علاوه بر گوگل تنها مردم در یوتیوب هم به جتسجو می پردازن و به آن علاقه دارند. از طرفی دیگر تماشای یک ویدیو از خواندن مقاله برای کاربران خیلی ساده‌تر است. و تولید یک محتوای ویدیویی جذاب و مفید می‌تواند از مقاله تاثرگذاری بیشتری داشته باشد. به این موضوع هم توجه داشته باشید که با افزایش سرعت و کاهش قیمت اینترنت سهم محتوای تصویری افزایش پیدا کرده است و با عث می شود که مخاطب‌ ویدیو بیشتر از محتوای نوشتاری باشد. گذاشتن عکس هم در تولید محتوا بی‌تاثیر نیست. مثلا اینستاگرام یکی از مهم‌ترین برنامه ها برای تبلیغات با عکس به حساب می آید.

3.پاسخ به سوالات کاربران: کاربران زیادی در اینترنت سوالاتی می‌پرسند. که شما می‌توانید به این سوالات پاسخ دهید. و کاربرها را به‌دقت راهنمایی کنید و درآخر برای آن‌ها سایت وب‌سایت یا فروشگاه خود را بگذارید و آن ها را به آنجا دعوت کنید چون شما در کار خود بیشتر از کاربران عادی تخصص دارید. پس باید بهترین پاسخ‌ها را به کاربران بدهید و آن ها را جذب کنید.

4. تبلیغات نمایشی: از آنجایی که قیمت تبلیغات در بیلبوردها خیلی زیاد است. شما با هزینه‌ای بسیار کم‌تر می‌توانید بر روی ساختمان خودتان تبلیغ کنید و افراد زیادی هم این تبلیغ را ببینند. یا این کار را می‌توانید بر روی خودروی خود هم انجام دهید. می‌توانید آدرس سایتی که دارید را پشت شیشه و یا روی بدنه ماشین خود بنویسید و هزینه این شیوه تبلیغاتی خیلی ارزان‌تر از تبلیغ روی بدنه اتوبوس خواهد بود. و با کمی خلاقیت هم میتوانید تبلیغاتتان را جذاب تر کنید تا افراد بیشتری را جذب کند.

5. جلب رضایت مشتریان: داشتن مشتریانی که از محصولات و خدمات شما راضی هستند خود یک نوع روش تبلیغاتی بسیار موثر به حساب می آید چون مشتریان وقتی از محصول یا خدمتی رضایت کافی را داشته باشند آن ا به دوستان و آشنایان خود معرفی کرده و آن ها را تشویق به استفاده از محصولات شما می کنند.

6. همکاری با رقبا: شما می توانید با رقبای خود همکارری کنید و از آن ها بخواهید برایتان تبلیغات انجام دهد درعوض شما هم باید برایشان همین کار را بکنید. یکی از روش‌های سنتی روش تبادل لینک است. شما وب‌سایت رقیب خود را معرفی می‌کنید و آن‌ها هم لینک شما را در سایت خود می‌گذارند. از طرفی شما کالا یا خدماتی عرضه می‌کنید که بعضی از رقبای شما آن کالای به‌خصوص را ندارند. در این صورت می‌توانید مشتری‌های خود را به یکدیگر معرفی کنید. مشتری‌ها هم از این تبادل راضی خواهند بود و به محصولی هم که می خواهند دست پیدا می کنند.

7. ارائه تخفیفات: ارائه تخفیفیک روش بسیار خوب برای یک آغاز عالی برای کسب و کار های کوچک است و یکی از بهترین راه ها برای جذب مشتری به حساب می آید. مخصوصا زمانی که مدت ارائه تخفیف محدود باشد اون موقع مشتریان تمام تلاش خود را خواهند کرد تا از این فرصت استفاده کنند و از بیشتر خدمات و محصولات شما استفاده کنند. همچنین می‌توانید در کنار ارائه تخفیف برای بخشی از محصولات، مشتریان را به سمت دیگر محصولات و برنذ خود بکشانید این تخفیف می‌تواند به صورت چرخشی برای محصولات مختلفی انجام بگیرد.

8. گذاشتن مسابقه: بیشتر افراد از مسابقه و برنده شدن در آن بسیار خوششان می آید. کسب‌و‌کارها می توانند با برگزاری مسابقه جذب مشتری بالایی داشته باشند. و می توانید در این کار خلاقیت داشته و از ایده های جدید استفاده کنید شما می‌توانید با توجه به نوع کسب و کار خود، یک مسابقه با جایزه‌ای خاص تعریف کنید. و اگر محتوای مسابقه شما برای کاربران جذابیت داشته باشد، می‌تواند کسب و کار کوچک شما را در فضای مجازی به شدت محبوب و معروف کند.

امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کارها ترجیح می دهند بجای صرف هزینه برای تبلیغات سنتی از تبلیغات اینترنتی استفاده کنند و هزینه های مربوط به بازاریابی سنتی بسیار بیشتر از بازاریابی اینترنتی می باشد به همین دلیل فروشندگان ترجیح می دهند با هزینه های کمتری تبلیغات موثر انجام دهند. بازاریابی سنتی و بازاریابی اینترنتی تفاوت های زیادی دارند که در نتیجه می توان فهمید بازاریابی سنتی دیگر به صرفه و کارآمد نیست و فقط در کنار بازاریابی اینترنتی می توان از آن استفاده نمود در این صورت است که اثر مثبت به رونق کسب و کار می گذارد . باید گفت اینترنت مارکتینگ یا دیجیتال مارکتینگ فقط مختص به کسب و کار های آنلاین و اینترنتی نیست بلکه هر شغلی می تواند با استفاده از اینترنت به تبلیغات اینترنتی بپردازد .

 

آقای تبلیغ