تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره اهمیت تبلیغات اینترنتی در بازاریابی
مقالات چهارشنبه 19 شهریور 1399 317بازدید

اهمیت تبلیغات اینترنتی در بازاریابی

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای انتشار تبلیغات در محیط وب می گویند یا به عبارتی دیگر تعریف تبلیغات اینترنتی این گونه است که نمایش نام ها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایت های پربیننده اینترنت انجام می شود و به صورتی است که به تحقق اهداف تبلیغات کمک کند. با شروع فعالیت های تجاری در اینترنت، تبلیغات اینترنتی هم پا به عرصه گذاشت. و اولین روش برای تبلیغات پست الکترونیک بوده است اما با اضافه شدن فناوری وب به اینترنت، تبلیغات اینترنتی به شکل امروزی و با روش های نوین شکل گرفته است. 

تبلیغات اینترنتی در مقایسه با تبلیغات سـنتی دارای مزیت های بسیاری است که از آن جمله می توان به شکل گیری رابطه دو طرفه با مخاطب، ایجاد پیوند مستقیم به لیست محصولات، مشخص کردن مشتریان هدف، دسترسی جهانی و شبانه روزی، ارسال و نگهداری و به روز رسانی آسان، قابلیت اندازه گیری و چک کردن، طراحی پیام آگهی و قابلیت فروش اشاره کرد علاوه براین مزیت ها مهم ترین مسئله این است که هزینه ای که برای تبلیغات آنلاین پرداخت و صرف می شود بسیار کمتر است و بازگشت سود در آن بیشتر است.

کسب و کارهای تجاری اگر بخواهند در عرصه فعالیت باقی بمانند و موقعیت خود را در بازار پررقابت امروز حفظ کنند حتما باید از تبلیغات برای معرفی محصولات و خدمات خود استفاده کنند. تبلیغات به شرکت ها کمک می کند تا در سطح جهانی فعالیت کنند. تبلیغات اینترنتی روش های مختلف بسیاری دارد که هر شکل آن دارای ویژگی های مخصوص به خود است. کسب و کار ها باید با توجه به هدف تبلیغات، نوع محصول و ویژگی های مخاطبان بهترین شیوه و روش را برای تبلیغات خود انتخاب کنند تا تلاش هایشان اثر بخش باشد.

پر استفاده ترین روش تبلیغات اینترنتی بنرها هستند. به وجود آمدن ابزار و روش های جدید باعث شده این نوع تبلیغات محبوبیت زیادی پیدا کند. تبلیغات بنری نقش بسزایی در افزایش قابلیت های تصویری نام ها و علائم تجاری دارند. طبق تحقیقات انجام شده در شرایط یکسان تبلیغات آنلاین تأثیر بسیار زیادی در مشهور شدن نام های تجاری و برند شرکت ها خواهد داشت. 

افرادی که فکر می کنند ابزارهای تبلیغاتی سنتی برای محصولات آن ها مناسب نیست می توانند از تبلیغات بنری برای گسترش کسب و کار خود استفاده کنند و بیشترین بهره را از آن ببرند. افرادی که فعالیت های شان در ارتباط مستقیم با شبکه اینترنت است سعی می کنند بنرها را در وب سایت هایی که با موضوع تبلیغ آنها مرتبط هستند قرار دهند. دیدن تبلیغات بنری یک شرکت از سوی مشتریان، چه با کلیک روی آنها همراه باشد و چه نباشد، در معروف کردن نام شرکت با هزینه ای اندک، نقش بسیار خوبی خواهد داشت. به طور کلی بنرها به دو شکل ثابت و متحرک طراحی می شوند. بنرها به دلیل هزینه کم در طراحی و پست از متداول ترین اشکال تبلیغات اینترنتی به حساب می آیند.

 یکی دیگه مزیت های بزرگ تبلیغات اینترنتی دسترسی جهانی و شبانه روزی آن است. تبلیغات اینترنتی دارای دسترسی جهانی است و در تمام روزهای سال و تمام ساعات روز می توانید به آن دسترسی داشته باشید که این موضوع باعث افزایش بازدید و گسترش بازار آن خواهد شد. یکی از مواردی که در این رابطه کمتر مورد توجه قرار می گیرد، قابلیت بالای اندازه گیری و ردگیری این نوع تبلیغ به دلیل ماهیت دیجیتالی آن است. این امر خود مزیت بزرگی برای سنجش و تحلیل تبلیغات های مورد نظر محسوب می شود.

بعد از هر برنامه تبلیغاتی با بررسی شاخص های تبلیغاتیتون می توانید تغییرات بهتری در روند تبلیغات داشته باشید و آن را بهبود ببخشید. بسته به نوع روش تبلیغاتی که انتخاب و استفاده می کنید باید تمام معیارهای ممکن را بررسی کنید. مخاطبان را در گروه‌های مختلف که مشابهات زیادی دارند مثل سن، حنس، موقعیت یا شغل دسته بندی کنید. اگر در حال طراحی تبلیغاتی اینترنتی برای پوشاک هستید مطمئن باشید که پیامی که برای یک مخاطب خانم ارسال می‌شوند متفاوت با مخاطب مرد باشد.

تبلیغ کردن در هر رسانه‌ای و شبکه‌‌ای نمی‌تواند باعث افزایش مشتری و فروش شود. با دقت به جزئیات می توانید متوجه شوید که مخاطبان بالقوه شما در کدام سایت، شبکه‌ها و رسانه‌هایی به دنبال اطلاعات و محصولات جدید هستند.هدف اصلی از تبلیغاتی اینترنتی جلب توجه کاربران است بنابراین تلاش کنید که تبلیغات گویا و جذابی را انتشار دهید. در انتخاب تیترهای تبلیغاتی، رنگ‌ها خلاق باشید. در اینترنت زمان کمی برای بیان حرف خود دارید، برای آنها کاملا مشخص کنید که چه می‌خواهید بگویید. از یک دعوت به اقدام کوتاه و بدون ابهام با توجه به نوع کار و هدف تبلیغاتی خود مثل : همین الان تماس بگیرید، بیشتر بدانید استفاده کنید.

بیشتر کاربران اینترنت معمولا از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند. برای رسیدن به بیشترین بازدهی سعی کنید که حتما تبلیغات شما در فضای تلفن همراه به خوبی نمایش داده ‌شود. در تبلیغات اینترنتی به دلیل اینکه بازدهی کارتان قابل مشاهده است امکان از بین رفتن هزینه‌های تبلیغاتی به کاهش پیدا می‌کند. دلیل اصلی این امر داده ها و تجزیه و تحلیل ها است. شما به راحتی می‌توانید متوجه شوید که کدام بخش تبلغات نتیجه لازم را نداشته و آن را حذف کنید. و می توانید میزان جذب مخاطبی که برنامه تبلیغاتیتان داشته را بسنجید و این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا اثربخشی فعالیت بازاریابی خود را ارزیابی کنید. 

تبلیغات آنلاین می‌تواند به شما در هدف قرار دادن افرادی که احتمالا علاقه بیشتری به آنچه می‌فروشید دارند کمک کند. پیدا کردن مشتریان هدفمندی که تبدیل به مشتریان شما خواهند شد کار سختی است و سعی کنید در عصر اینترنت، جایی را پیدا کنید که این افراد در آن هستند و تبلیغات آنلاین خود را مستقیما در مقابل آنها و فقط به آنها نمایش دهید. یکی از دلایل اهمیت بازاریابی تبلیغاتی این است که برای معرفی یک محصول جدید نیازی به صرف هزینه‌‌های سنگین تبلیغات آفلاین ندارید. می‌توانید با هزینه بسیار کمتر، برای طیف گسترده‌تری از مخاطبان هدف و موقعیت‌های جغرافیایی تبلیغ کنید.

ضرورت انجام تبلیغات برای رشد کسب و کار برای همه موضوعی واضح و بدیهی است. در دنیای پر رقابت، تبلیغات وسیله ای کارآمد برای معرفی کالاها، تولیدات و خدمات به مشتری است. در واقع تبلیغات، پل ارتباطی میان خریدار و فروشنده بوده و آن ها را بهم نزدیک تر میکند. تبلیغات با افزایش آگاهی و هوشیاری مردم، موجب تشویق آن‌ها به خریداری محصولات و تولیدات مورد نظر می‌شود. در این دنیای پر مشغله بسیاری از مردم به دنبال کوتاه ترین روش برای به دست آوردن اطلاعاتی در ارتباط با کالای مورد نظر خود هستند؛ بدیهی است که اولین پاسخ برای این نیاز اینترنت است. بنابراین به اینترنت که امروزه در اختیار همگان است، روی آورده و به جستجوی کالای مورد نظر خود در گوگل می‌پردازند.

 

آقای تبلیغ