تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تاثیرات آگهی تبلیغاتی
خبرنامه دوشنبه 24 شهریور 1399 358بازدید

تاثیرات آگهی تبلیغاتی

آگهی های تبلیغاتی تأثیر بسیار زیادی در زندگی روزمره‌ی مصرف‌کننده‌ها دارد. تبلیغات پیوسته برای مشتری با پیام‌های گوناگون، بر آنچه می‌خورند، می‌نوشند، می‌پوشند و تماشا می‌کنند تأثیرگذار خواهد بود. تبلیغات در جوامع مختلف به حدی قدرتمند است که حتی در انتخاب رئیس‌جمهور یک کشور هم می تواند اثر گذار باشد. مهم‌ترین اثر تبلیغات، تبدیل باور منفی درباره‌ی یک محصول به باوری مثبت درباره‌ی آن است. تبلیغات همچنین به شکل‌دهی نگرش مصرف‌کننده نسبت به ویژگی‌های محصول و تغییر اولویت‌هایش کمک می‌کند. تبلیغات سرمایه‌گذاری مهمی برای کسب‌وکارها به حساب می آید. کسب‌وکارهایی که با برنامه‌ریزی مناسب سهم بزرگی از بازار را از آن خود می‌کنند، می‌توانند بودجه‌ی کمتری به تبلیغات اختصاص دهند. کسب‌وکارهای تازه‌وارد یا کسب‌وکارهایی که سهم بازار کوچکی دارند، مجبورند هزینه‌های بالایی صرف تبلیغات کنند، زیرا باید مشتریان را از وجود محصول‌شان آگاه و از این آگاهی محافظت کنند.

تبلیغات پیامهایی هستند که توسط یک شرکت یا تبلیغ کننده ارائه میشوند و از طریق رسانه های جمعی با تلاش برای جذب مخاطبان برای دوست داشتن یک نام تجاری، پرورش یک نگرش مطلوب تر و یا قصد خرید تحویل داده می شود. کسب و کارهای کوچک معمولا منابع محدودی برای تبلیغات دارند، اما اثرات مثبت آن اغلب ارزشش را دارد. به سادگی به مرحله فروش میرسید اگر به دیگران اجازه دهید تا از وجود شما مطلع شوند و این هدف اولیه تبلیغات است. مهم نیست که محصول یا سرویس شما چقدر عالی است، اگر هیچکس از آن خبر نداشته باشد، نمی توانید محصول خود را به آنها بفروشید. یک تبلیغ موثر و مکرر به مخاطبانتان کمک می کند تا با نام تجاری شما بیشتر آشنا شوند و آن را بخاطر بسپارند. 

بعضی از زمان ها تبلیغات برای ایجاد فروش سریع و بدست آوردن درآمد، ضروری است. ارائه پیشرفت فروش از طریق تبلیغات، راهی برای سرعت بخشیدن به کسب و کار است. تبلیغات تلویزیونی و رادیویی می تواند بین پیام شما و مردم ارتباط برقرار کند. در تبلیغات چاپی، مانند مجلات و روزنامه ها، شما می توانید ابزارهایی برای پیشرفت فروش مثل تخفیف را در نظر بگیرید و مشتریان هدف بیشتری را جذب کنید.

تبلیغات برای اطلاع رسانی و آموزش مصرف کنندگان کارایی دارد. این به خصوص هنگامی که مارک های جدید یا محصولات به بازار معرفی می شوند اهمیت پیدا می کند یا زمانی که پیچیدگی محصول این مفهوم را میرساند که آموزش بیشتر مورد نیاز است. درک ارزش یک نام تجاری تبلیغ کننده نسبت به نیازهای آنها به مصرف کنندگان کمک می کند تصمیمات آگاهانه تر بگیرند. از نقطه نظر مالی، تبلیغات باید بازده سرمایه گذاری را تولید کنند. هزینه مالی تبلیغات برای توسعه و جایگاه شرکت است ارزیابی نتایج تبلیغات شرکت ها برای افزیش بازده سرمایه گذاری و برای جلوگیری از پیام های بی فایده که نتایج مورد نظر را انجام نمی دهند، مهم است.

صاحبان کسب و کار هاب کوچک باید کسب و کار و محصولات خود را برای مشتریان تبلیغ کنند، اما تبلیغات بصورت غیرعمد اغلب با پیامدهای اجتماعی منفی همراه است. با آگاهی از چنین اثرات منفی پنهانی، شما می توانید کمپین تبلیغاتی خود را طوری متناسب کنید که تأثیر مثبت بیشتری در جامعه شما داشته باشد. معمولا کودکان زیر 8 سال قادر به درک تبلیغات به عنوان تلاش برای فروش محصولات نیستند و هرگونه ادعای تبلیغاتی را بدون هیچگونه بررسی قبول می کند. این باعث می شود آنها به عنوان اهداف تبلیغات به شدت آسیب پذیر باشند. حرکت معتبر اجتماعی این است که تبلیغات خود را در والدین هدف قرار دهید بجای اینکه به طور مستقیم به کودکان هدایت شود.

تبلیغ کنندگان، رسانه ها را برای قرار دادن تبلیغاتی که معتقدند جمعیت خود را جذب خواهند کرد، انتخاب می کنند. علاوه بر این، تبلیغ کنندگان نگران محتویاتی هستند که ممکن است بر روی نام تجاری آنها بازتاب ضعیفی داشته باشد، مانند محتوای مشکوک. رسانه ها باید به این نگرانی توجه کنند زیرا آنها از نظر درآمدی به تبلیغ کنندگان وابسته هستند. اینکه تبلیغات شما همراه با رسانه های ایراد دار باشد می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند بنابراین سعی کنید انتخاب های معتبری فضا های تبلیغاتی داشته باشید. 

تبلیغات اصل و زیربنای ساده‌ای دارد که آن هم جلب توجه است. هدف اصلی از تبلیغات جلب توجه به محصولی است که قرار است فروخته شود. در تبلیغات سعی می‌شود تا مردم نسبت به خرید کالایی که ممکن است به فکر خریدش نباشند یا نیازی به آن نداشته باشند، متقاعد شوند. از طرف دیگر تبلیغات کمک می‌کند تا بازار یک محصول حفظ شود و تضمینی برای تداوم خرید مصرف‌کنندگان فعلی باشد. کلید اصلی این کار بدون شک برقراری ارتباط است. در تبلیغات سعی می‌شود تا پیامی هدف‌مند به مخاطب ارسال شود و از این طریق بر روی رفتار خرید مشتریان تاثیر گذاشته شود. این اصل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلیغات است که از گذشته در این صنعت وجود داشته است.

اصولا بازاریابی و خلاقیت با یکدیگر همکاری کرده تا تبلیغاتی تولید کنند که مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. یک تبلیغ خوب باعث افزایش فروش و آگاهی از برند می شود. برای مصرف کنندگان، تبلیغات چیزی نیست که به آن نیاز داشته باشند. بلکه، یک راه عالی برای اطلاع از محصولات یا خدمات مورد نیاز آنها می باشد. دانستن راههای تاثیر تبلیغات بر رفتار مصرف کننده به شما امکان می دهد تا تبلیغات قوی تر و به یاد ماندنی تری ایجاد کنید.

آگاهی از برند تأثیر خنثی بر مصرف کنندگان دارد. اولین کار تبلیغات این است که به مردم اطلاع دهد، محصول یا خدمات شما در دسترس آنها قرار گرفته است. افرادی که تبلیغات را مشاهده می کنند درمورد محصولات شما اطلاعات کسب می کنند، همان طور که از خیلی چیز های دیگر به وسیله اخبار با خبر می شوند. همچنین مصرف کنندگان اگر در مورد محصولات و خدمات شما اطلاع نداشته باشند به این سمت می روند که بتوانند در مورد برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

بیشتر تبلیغات ها یک ایده کلی درباره ویژگی های محصول را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. برای اینکه یک تبلیغ موثر باشد، باید به اندازه کافی ویژگی های محصول را نمایش دهد تا حس کنجکاوی مخاطب افزایش یابد. شماره تلفن یا قرار دادن آدرس وب سایت خود می تواند راه ارتباطی را برای مصرف کنندگان به حساب بیاید تا در صورت سؤال بیشتر یا اطلاعات بیشتر درباره محصول با شما تماس بر قرار کنند، اما یک تبلیغ حداقل باید دید خوبی درباره محصول، خدمات و یا شرکت شما در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

حافظه انسانی فرار است. اگر تبلیغی تهیه کنید و فقط یک بار آن را به مخاطب نشان دهید و پخش کنید خریداران آنی می توانند تصمیم عجولانه برای خرید بگیرند، اما بیشتر افراد اینجوری نیستند. در بیشتر موارد، محتوا تبلیغاتی نیاز به تکرار دارد تا اثرگذار شود. به لطف نوآوری در فناوری، جمع آوری داده به تبلیغ کنندگان آنلاین اجازه می دهد تا به مخاطبان مناسب برسند. پس بدانید تبلیغاتی که به اندازه کافی تکرار شده باشد در ذهن افراد ثبت خواهد شد.

 

 

آقای تبلیغ