تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ
مقالات چهارشنبه 2 مهر 1399 860بازدید

تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات اینترنتی به مجموعه ای از فعالیت و ابزارهایی گفته می شود  که برای تبلیغات محصولات و خدمات در بستر وب یا اینترنت سایر با ابزارهای دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. دیجیتال مارکتینگ از چند دهه قبل تا به امروز به عنوان زیر مجموعه مدیریت بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه با توجه به به گسترده شدن کسب و کار اینترنتی، از ابزارهای بازاریابی دیجیتال متنوعی استفاده می شود. با توجه به توسعه چشمگیر فناوری اطلاعات، کاربران به این موضوع توجه بیشتری کرده و متوسط آنلاین بودن آن ها بیش تر و بیش تر شده است. بحث و موضوع دیجیتال مارکتینگ به عنوان دانش مستقل مورد توجه صاحبان کسب و کار ها واقع شده است.

سئو یا بهینه سازی سایت بهترین روش تبلیغات اینترنتی است که رقابت زیادی در آن وجود دارد. اگر بتوانید سایت خود را براساس اصول سئو به درستی روی کلمات کلیدی بهینه سازی کنید، هدفمندترین کاربران و مخاطبان را برای خود خواهید داشت. به هیچ عنوان نمی توان تاثیر بهینه سازی سایت را با روش های دیگر در دیجیتال مارکتینگ مقایسه کرد زیرا مخاطب هدفمند، مخاطبی است که خود به دنبال محصولات و خدمات قابل ارائه از سوی شما باشد.

از ابزارهای مهم سئو سایت که می توان از آن در دیجیتال مارکتینگ یا تبلیغات اینترنتی استفاده کرد تولید محتوای مناسب است. مهم نیست که کسب و کا  تا چه اندازه بزرگ یا کوچک باشد در هر صورت نیاز به بازاریابی محتوا است. با تولید محتوای مناسب و بارگذاری آن در سایت به صورت مقاله یا ویدیوی آموزشی می توان نیاز مخاطب و کاربران سایت را برطرف کرد. می توان گفت محتوا مهمترین و تاثیر گذارترین فاکتور در بین تمام فاکتورهای بهینه سازی سایت به شمار می رود. تولید یک محتوای خوب و با کیفیت که متناسب با استانداردهای سئو تولید شده باشد می تواند در کسب رتبه توسط موتورهای جست و جو تاثیر گذار باشد. به همین خاطر اگر قصد برای ادامه و موفقیت کسب و کارتان دارید حتما باید به فکر تولید محتوای با کیفیت و انتشار آن به صورت مستمر در وب سایت خود باشید. 

تولید محتوا فقط به معنای نوشتن مقالات نیست بلکه باید از تمام امکانات موجود برای درگیر کردن مخاطب استفاده کنید. مصاحبه‌ها، کاتالوگ‌ها، ترجمه‌ی محتوای به روز از سایت‌های خارجی، تولید پادکست و یا نوشتن تبلیغات خلاقانه و مواردی از این دست می‌توانند به بازاریابی محتوایی شما جذابیت ببخشند. بهبود روش‌های تعامل با مخاطبان، استفاده از قابلیت‌های کاربران برای ایجاد ارزش افزوده و … هم در ادامه و بعد از جذب مخاطب انجام می‌شود. همه‌ِ این فعالیت‌ها باید در بستری علمی و کاملا منطقی انجام شود تا نتایج خوبی کسب کند. 

در بازاریابی محتوایی شبکه‌های اجتماعی مدیران باید به دنبال راه‌هایی باشند که محتوای تولیدیشان در یک کانال توزیع مناسب قرار بگیرد و بتوانند کاربران این کانال‌ها را درگیر کند. این کانال‌ها می‌توانند اینستاگرام، توییتر، پینترست، فیسبوک و لینکدین و … باشند. و کاربران هم بعد از مطالعه محتوا آن را انتشار دهند.

ایجاد یک تقویم محتوایی و تیم تولید محتوا هم برای شبکه‌های اجتماعی و هم وبسایت و وبلاگ یک کار مهم و ضروری می‌باشد که باید در برنامه تبلیغاتی خود قرار دهید. شبکه‌های اجتماعی برای بیشتر دیده شدن و بیشتر خوانده شدن بسیار مناسب‌اند به همین دلیل باید یک تقویم محتوایی برای شبکه‌های اجتماعی هم در نظر گرفته شود تا تیم تولید محتوا متناسب با آن و شرایط شبکه‌های اجتماعی آن را منتشر کند. اگر می خواهید که محتوای شما در موتورهای جستجو ظاهر شود باید اصول سئو و استفاده از کلیدواژه‌ها و بهینه‌سازی محتوا و تصاویر و … را به آن اضافه کنید. ترافیکی که از طرف موتورهای جستجو برای وبسایت شما تامین می‌شود قابل مقایسه با سایر کانال‌ها نیست و بسیار بیشتر است. پس این کانال را هم به کانال‌های بازاریابی خود باید اضافه کنید. 

اولین ابزار دیجیتال مارکتینگ وبلاگ بود. وبلاگ‌نویسی از همان ابتدای ظهور اینترنت، حتی قبل از اینکه موتورهای جستجو هم به صورت حرفه‌ای کار کنند هم وجود داشت. وبلاگ ابزار اعتمادسازی است. اگر یک محتوای قدرتمند و باکیفیت داشته باشید از نظر مشتری یا مخاطب شما یک متخصص محسوب می‌شوید. بلاگ اصلی‌ترین ویژگی شما برای رتبه‌ گرفتن در موتورهای جستجو است. در حقیقت شما وبلاگ می‌نویسید و آن را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کنید تا رتبه‌ی بهتری کسب کنید.

وقتی شروع به مدیریت و تولید محتوا برای وبلاگ می‌کنید بهتر است یک برنامه‌ی منظم برای آن داشته باشید. مثلا ماهانه چه تعداد مقاله منتشر کنید یا اینکه این وبلاگ‌های چه موضوعات و چه فرمتی داشته باشند. این برنامه منظم به شما کمک می‌کند تا به مرور زمان مشتریان بیشتر و بیشتری داشته باشید. از کاربرهایتان در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر و فیسبوک سوال بپرسید. این کار باعث می‌شود تا مخاطب با محتوای شما درگیر شود و یک ارتباط شکل بگیرد. اما سوال پرسیدن کافی نیست. باید جواب کاربرانتان هم به طور دقیق بدهید. مردم دوست ندارند نادیده گرفته شوند. از طرفی مردم برندهایی که با آن‌ها تعامل بهتری دارند را بیشتر دوست دارند.

برای تولید محتوا فقط کلمات کافی نیستند. بلکه یک عکس می‌تواند بیشتر از هر کلمه‌ای در مورد برند و کسب و کار شما صحبت کند. تعداد کلماتی که در دل عکس‌ها نهفته‌اند بسیار بسیار بیشتر است. چرا که هر کس برداشت شخصی خودش را دارد. عکس‌هایی منتشر کنید که داستانی داشته باشند و این داستان به برند، محصولات و یا خدمات شما مرتبط باشد. یک عکس با یک کپشن کوتاه می‌تواند به اندازه‌ی یک پست طولانی تاثیرگذار باشد. البته اگر خلاقیت‌تان را به کار بیندازید و عکس‌های قدرتمند و هدفمند منتشر کنید کلی کاربر می توانید جذب کنید.

امروزه  بسیاری از افراد حوصله‌ی خواندن یک متن بلند را ندارند و ترجیح می‌دهند به جای آن یک ویدیو تماشا کنند که همه چیز را با صدا و تصویر به آن‌ها نمایش دهد. دلیل محبوبیت یوتیوب هم به همین علت است. ویدیو از چند نظر اهمیت دارد اول اینکه افراد نمی‌توانند بخشی را ندیده رها کنند و مثل محتوا نیست که فقط سرتیترها و تیترها را بخوانند. ویدیو دیده می‌شود و افراد با نهایت تمرکز آن‌ را تماشا می‌کنند پس قطعا تاثیرگذاری آن بیشتر است. دوم اینکه ویدیو در مدت زمان کمی اطلاعات بسیار بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد آموزش یک نرم‌افزار از طریق ویدیو بسیار راحت‌تر است. هر آموزشی راحت‌تر است و در ضمن ترغیب کردن کاربران برای خرید محصول یا سرویس در یک ارتباط چشم در چشم هم راحت‌تر است.

 

آقای تبلیغ