تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره ویژگی های یک سایت خوب
مقالات یکشنبه 13 مهر 1399 878بازدید

ویژگی های یک سایت خوب

برای اینکه طراحی یک وب سایت حرفه ای انجام دهیم باید مشخص کنیم که برای چه کاری و با چه هدفی سایت طراحی می کنیم. اگر به نوع کاربرد و هدف وب سایت را مشخص نکنیم نتوانیم طراحی سایت حرفه ای انجام دهیم. امروزه همه افراد اهمیت وبسایت را به خوبی می دانند به همین دلیل باید با فناوری های جدید سایتی با ویژگی های مطلوب برای موتور های جستجو و کاربران طراحی کنید و به این موضوع توجه کنید که محتوای سایت خوب باید به خوبی بهینه‌سازی شوند و به روز باشند. تولید محتوا فقط به معنای نوشتار نیست بلکه علاوه بر متن شامل صوت، ویدئو، عکس، پوستر، اینفوگرافیک و سایر فایل‌ها هم میباشد که باید به درستی تولید شود.

در سایت شخصی شما اولین موضوعی که نظر افراد را می تواند به خود جلب کند شکل ظاهری سایت است. چون فقط محتوا مهم اهمیت ندارد بعد از محتوا شکل ظاهری، فونت‌های مناسب و عدم استفاده از تعداد زیادی از فونت‌های نا مربوط در ظاهر سایت تاثیر زیادی خواهد داشت. وجود تصاویر کم حجم و جذاب می‌تواند زمان حضور مخاطب را در سایت بالا ببرد و از این لحاظ از اهمیت زیادی خواهد داشت. هم چنین لوگوی شما می تواند معرف سایت شما باشد. سایت بدون لوگو هیچ معنایی ندارد زیرا لوگوی سایت به عنوان نشانی از سایت شما در نظر همه افراد خواهد بود و همیشه زمانی که یک بازدید کننده لوگوی شما را در سایتی دیگر میبیند سایت شما را به یاد خواهد آورد. لوگوی طراحی شده برای شما باید دارای یک بار معنای خاص مرتبط با موضوع سایت باشد. 

محتواهای تولیدی سایت باید مربوط به یک موضوع خاص باشند و هرروز در فاصله زمانی مشخص بروزرسانی شود وگرنه مشتریان ثابت خود را از دست خواهد داد بطور کلی خبر خوان، نقشه سایت، بخش نظرات، نظر سنجی آنلاین، پادکست، وادکست، اسلایدر، اطلاعات آب و هوا یا اوقات شرعی، بازی‌های آنلاین، جستجو و سایر امکانات به مخاطبان این فرصت را می‌دهد تا زمان بیشتری را در تعامل با سایت به بگذرانند. 

به این موضوع هم توجه داشته باشید که یک دامنه ی خوب بهترین راه برای داشتن یک سایت خوب است. ناگفته پیداست که سایتی دامنه اش در ذهن کاربر می ماند که با به یادآوردن ادرس سایت موضوع آن هم در حافظه بماند. همچنین یک مبحث مهم در سئو مرتبط بودن ادرس با محتوا است. هیچ ادرسی نمی توانید پیدا کنید که شماره در ان داشته باشد و ارتباط موضوعی هم با محتوا داشته باشد. سعی کنید دامنه ای با نوشتار ساده انتخاب کنید. همچنین اسمی که انتخاب می کنید نباید درک تلفظ آن سخت باشد باشد. 

داشتن تعامل با کاربر و احترام به او همچنین ارزش دادن به نظرات کاربران و نمایش دادن آنها در بخشهای مختلف سایت، پاسخگویی و پیگیری درخواستهای مخاطبین، تبدیل اعضای سایت به یک جامعه مجازی، و .... که در سایتهای نسل جدید وب دیده می شود بسیار مهم است. هر چند وقت یک بار نظر کاربران خود را در مورد سایت و یا موضوعات دیگر بپرسید و بر اساس همان نظر سنجی ها یک پست بنویسید و به بررسی کلی بپردازید حتی می توانید سعی کنید در پست خود از چند نظر به طور خاص اسم ببرید و انها را نقد و بررسی کند در این صورت کاربر متوجه خواهد شد که شما واقعا ارزش قائل هستید برای او و نظر او در نتیجه شما یک بازدید کننده ی ثابت و همیشگی به دست خواهید آورد. 

در مورد محتوای سایت و شکل نوشتن آن تا حد ممکن ممکن مهارت های لازم را بدست آورید. شما وقتی شروع میکنید به نوشتن باید از جایی شروع کنید که مخاطبی که برای اولین بار اسم موضوع پست شما را شنیده متوجه شود درمورد چه چیزی هست و حتی کاربری هم که قبلا اسم موضوع را شنیده و حتی تخصص او همچین موضوعی است هم راضی از مطالب سایت شما باشد. همیشه سعی کنید خود را جای مخاطبان خود بزارید. چون در حال حاضر، خریداران الکترونیکی از خدمات حمایتی کمتری برخوردارند و در این بخش، سایتهایی که تجربه، توان و پرسنل خود را خوب به معرض نمایش بگذارند و در عین حال، سیاست‌های خدمات فنی خود را به آدرس مشتریان ارسال کنند، بیشتر موفق می شوند. 

شماره تلفن، نشانی سایت، ایمیل، و سایر اطلاعات تماس با شرکت را در تمامی صفحات قرار دهید تا در صورتی که مخاطب نیاز به برقراری تماس با شما داشت، این اطلاعات به راحتی در دسترسش باشد. ضمن این که ممکن است افرادی بعضی از صفحات را ذخیره، چاپ یا کپی کنند، در غیر این صورت دیگر به این اطلاعات دسترسی نخواهند داشت. چیدمان مناسب در صفحه، تیتر های جذاب، استفاده از فونت و سایز و رنگ مناسب برای تیتر و متن ،تقسیم کردن مقالات طولانی به قسمت های کوچک تر با تیتر های مناسب، مشخص کردن تیتر های مهم با فونت بزرگ و سایز خاص و رنگ متفاوت، باعث جذب مخاطب بیشتر برای سایت می شود

باید مطالب سایت را به گونه ای بنویسید که به مخاطب این حس را منتقل کنید که این مطلب برای او نوشته شده است. به همین دلیل می توانید از لحن محاوره ای استفاده کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که از نوشتن مطالب کوتاه و مختصر دوری کنید و مطالب را به اندازه کافی توضیح دهید. همچنین فراموش نکنید زیاده گویی باعث خسته شدن مخاطب می شود. دقت کنید که برای نوشتن متن های سایت، از زمینه روشن استفاده شود و پس زمینه تیره فقط برای قسمت هایی که حروف درشت دارند، مانند تیتر و صفحه اول استفاده شود. 

داشتن یک خبرنامه در سایت هم به جذاب شدن وبسایتتان کمک خواهد کرد. در قسمت خبرنامه، کاربران با وارد کردن ایمیل خود و تأیید آن، تمایل خود را به دریافت اخبار از سایت شما نشان می دهند. هم چنین با افزایش تعداد کاربران عضو، می توان از این بانک ایمیل، برای ارسال تبلیغات استفاده کرد. و به دلیل آن که افراد با میل خود عضو خبرنامه شدند، تبلیغات از این طریق با بازدهی بالایی رو به رو می شود. هم چنین با بررسی آماری تعداد کاربران فعال در سایت، نحوه حضور در سایت و صفحات پر مخاطب، می توان تبلیغات را به صورت هدفمند تر در این صفحات قرار داد. 

آخرین بخشی که کاربر پس از انتخاب محصول به سراغ آن خواهد رفت درگاه پرداخت الکترونیکی است فروشگاه و وب سایت هایی که از درگاه های مورد اعتماد کاربران در منتطقه خود استفاده نمی کنند مشتریان زیادی را از دست خواهند داد. زیرا کاربران تمایلی ندارند اطلاعات حساب خود را در اختیار درگاه الکترونیکی ناامن قرار دهند. شما می توانید از درگاه های بانک هایی مانند: ملت و سامان استفاده کنید. یک سایت مانند یک مطلب چاپی همچون کتاب یا روزنامه نیست که قراردادن مطالب آن در پروژه ای به اتمام برسد. اگر اطلاعات موجود در سایت خود را مدام به روز رسانی نکنید مخاطبان خود را به مرور از دست خواهید داد. 

 

آقای تبلیغ