تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره اصول دیجیتال مارکتینگ
مقالات سه شنبه 15 مهر 1399 822بازدید

اصول دیجیتال مارکتینگ

کسب و کار ها برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ نیاز به رعایت اصول دیجیتال مارکتینگ دارند. تبلیغات اینترنتی قانون های مخصوص به خودش را دارد. حتما باید تمامی اصول دیجیتال مارکتینگ را رعایت کنید. و به دنبال پیدا کردن راه هایی مناسب برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان هدف باشد. در تبلیغات اینترنتی باید به این درک برسید که هر مشتری در هر مرحله از فرآیند بازاریابی جایگاه های متفاوتی دارد. به همین دلیل یک بازاریاب باید مدام در حال خلاقیت و تلاش برای رسیدگی به نیاز های مشتریانش باشد. اصول دیجیتال مارکتینگ نشان دهنده تکنیک هایی است که اگر تا چند سال پیش بسیار مفید و قابل کارآیی بوده اند، ممکن است دیگر بعد از مدتی قابلیت استفاده نداشته باشند. برای موفقیت در تبلیغات، افزایش شناخته شدن برند، بالا بردن وفاداری و افزایش مشارکت مشتری، نیاز به رعایت اصول دیجیتال مارکتینگ است.

دیجیتال مارکتینگ یا همان تبلیغات اینترنتی به معنی معرفی محصولات و خدمات به افراد هدف، به وسیله اینترنت و رسانه های دیجیتال است. این دو ابزار می توانند شامل رسانه های مختلفی مثل اینترنت، گوشی تلفن همراه، شبکه های اجتماعی های فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام و … باشند. 

اصول دیجیتال مارکتینگ

1. امروزه تولید محتوا یک روش همه گیر شده و به همین دلیل دیده شدن محتوای شما در بین حجم زیاد محتواها به دلیل داشتن یک محتوا با کیفیت یک اصل بسیار مهم  برای داشتن یک بازاریابی اینترنتی موفق است. یک تولید گر محتوا حرفه ای همواره تلاش می کند تا با ارائه مطالب با کیفیت کاربران سایت خود را به چیزی که به خاطر آن وارد سایت شده، راهنمایی کند و با ایجاد ارزش افزوده با مطالب درج شده، آن ها را به سایت و یا صفحه مورد نظر وفادار کند. بنابراین داشتن محتوای مناسب می تواند مانند یک سرمایه برای کسب و کار ها است. برای تبدیل یک فرد به مشتری، ابتدا باید اعتماد کاربر را بدست آورد. یکی از بهترین راه‌ها برای جلب اعتماد، در اختیار گذاشتن اطلاعات ارزشمند به صورت رایگان است. با این کار رو سایت شما به عنوان متخصص حوزه‌ی کاری حساب می کند. از طرفی دیگر، مخاطب با کسب این اطلاعات از سایت شما تشویق می‌شود که اطلاعات بیش‌تری کسب کند و ممکن است حتی راه های ارتباطی بیشتری با شما پیدا کند. این مرحله می‌تواند شروع یک فرآیند فروش باشد. همچنین محتواهای جامعی که همه نکات موجود در باره یک موضوع را بیان می‌کنند، هم برای گوگل و هم برای کاربران جذاب تر هستند. 

2. برای این که افراد همه ی پیام دیجیتال مارکتینگتان را به راحتی دریافت کنند باید محتوایی قابل فهم ارائه بدهید. قابل فهم بودن محتوا یعنی کاربران و مخاطبان هدف بدون فکر کردن بتوانند مفهوم پیام محتوا را به راحتی درک کنند. در تمامی انواع تبلیغات زمان کمی برای انتقال پیام خواهید داشت. برای اثربخش بودن و ماندگاری پیام لازم است که یک پیام ساده و قابل فهم منتشر کنید. از آوردن جملات طولانی بپرهیزید. سعی کنید از جملاتی استفاده کنید که دارای مکس های مناسب باشد تا خواننده با خواندن آن دچار خستگی نشود و برایش جذابیت داشته باشد.

3. برای هر محصول یا خدماتی می‌توان مشتریان زیادی پیدا کرد اما تمامی مشتریان شبیه به هم نیستند. کسب و کار ها به جای حضور در دو بازار مختلف می توانند تمرکز خود را روی یک جامعه هدف بگذارند. این موضوع باعث می‌شود که تمامی تمرکز و انرژی که روی یک بازار گذاشته اند به نتیجه برسد. انتخاب درست جامعه هدف یکی از اصول اساسی دیجیتال مارکتینگ است و می تواند نقشی اساسی را در اجرای روش های بازاریابی دیجیتال بازی کند. شاید موضوع ساده ای به نظر بیاید ولی پیدا کردن مشتریان هدف کار آسونی نمی باشدمشتریان ویژگی های بسیار زیادی دارند که باعث تفاوت زیاد بین آن‌ها می‌شود. برای شروع خوب بهتر است که ابتدا مشتریان هدف را در گروه هایی دسته بندی کرد و بعد تصمیم بگیرید که جامعه هدفتان را از کدام دسته انتخاب کنید. تعیین هدف از مهمترین کارهایی است که در تبلیغات اینترنتی باید انجام داد بسیاری از افراد در انجام این کار کوتاهی می‌کنند به همین دلیل می‌توان با تمرکز روی این بخش از رقبایتان جلو تر بیافتید.

4. درصد زیادی از ترافیک سایت شما مربوط به مشتریانی است که بدنبال اطلاعات مهمی از شما مثل آدرس، تلفن، ایمیل و یا ساعت کاری هستند. باید مطمئن شوید که این اطلاعات به راحتی قابل دسترسی بوده و جلوی چشم کاربران به صورت کاملا واضح قرار دارد. باید آیتم تماس با ما را در منو اصلی سایت قرار دهید و سعی کنید به صورت هوشمندانه ای، راه ارتباطی با کسب و کار را در سایت و در لابه‌لا محتوا هم قرار دهید. علاوه بر این راه های ارتباطی ارائه شده سایت، شامل فیسبوک، تلگرام و ایمیل هم هست. همیشه یادتان باشد که سعی کنید به هیچ وجه مشتریان بالقوه تان را از دست ندهید.

5. یکی از مهم ترین اصول دیجیتال مارکتینگ همکری با کسب‌وکارهایی است که می توانند حضور شما را در فضای دیجیتال پر رنگ تر از قبل نمایش دهند این روش را برند ها جدیدا به صورت گسترده استفاده می کنند؛ این همکاری کردن با برند های دیگر راهی برای تکمیل توانایی برند خودتان است. 

6. برای انتقال پیام تبلیغاتی خود از محتوای ویدئویی هم می توانید استفاده کنید. استفاده از ویدئوها در تولید محتوا تاثیرات بسیاری دارد چون وقتی افراد یک پیغام را در قالب یک کلیپ می بینند و می شنوند، به یادآوردن آن برایشان بسیار ساده تر خواهند بود. مثل به وجود آمدن پیج های مختلف اینستاگرامی که ویدیو های تبلیغاتی سفارشی تولید و منتشر می کنند ثابت می کند که ویدئوها تاثیرات زیادی دارند و جذاب ترند.

7. استفاده از رسانه های مختلف برای معرفی برند بسیار مهم و ضروری است. به وجود آمدن بازاریابی اینترنتی و شبکه های اجتماعی دید نباید باعث فراموش کردن رسانه های قدیمی مثل مجله ها، روزنامه ها و تبلغات پرینتی شود. برای گرفتن سهم بازار و اطلاع رسانی کامل و برند سازی، از همه رسانه ها استفاده کنید. 

 

آقای تبلیغ