تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

رپورتاژ خبری یکشنبه 24 بهمن 1400 324بازدید

مزایای داشتن وب سایت

بسیاری از مدیران کسب و کار با دیدن موفقیت سایتهای آمازون یا دیجی کالا، به فکر راه اندازی یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی برای افزایش فروش خود می‌افتند. آنچه در وهله اول باید در نظر بگیریم این است که آیا اصلا وبسایت برای کسب و کار ما مفید است یا خیر؟ و اینکه مزایای داشتن وب سایت بیشتر است یا نداشتن آن؟ در این بخش قصد داریم تا شما را با فواید و مزایا و همچنین اهمیت داشتن وبسایت برای کسب و کارتان آشنا کنیم.

 

با توجه به فراگیر شدن اینترنت و دسترسی افراد به آن، این روزها بسیاری از صاحبان مشاغل به فکر تغییر مسیر خود از فروش سنتی به فروش آنلاین هستند. بنظر شما چرا کسب و کار اینترنتی اینقدر اهمیت دارد؟ چرا همه بدنبال طراحی سایت، بهینه سازی و سئو سایت و یا تبلیغات اینترنتی کسب و کار خود هستند؟

مهمترین مزایای داشتن وب سایت

همانگونه که قبلا هم گفتیم وب سایت برای شما همانند یک کاتالوگ تبلیغاتی است، منتهی یک رسانه تبلیغاتی دائمی که هر کس تنها با صرف مبلغی ناچیز می تواند به اینترنت متصل شده و در هر ساعتی از شبانه روز از مطالب و خدمات موجود در آن استفاده کند. ببینیم وبسایت داشتن دیگر چه مزایایی دارد:

۱. با داشتن یک سایت، شما به خوبی معرفی شده و اعتبار کسب میکنید.

وب سایت به شما این امکان را می‌دهد تا خودتان را به طور کامل معرفی کرده و درباره خدمات و مزایای کارتان به مخاطبان اطلاعات دهید، این کار نه تنها باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما میشود بلکه به کمک آن، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

۲. با داشتن یک سایت، مشتریان جدیدی خواهید داشت و میتوانید کسب و کاری تازه راه اندازی کنید.

بر اساس آمار، بیش از ۴/۲ میلیارد نفر در سراسر جهان، روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند. حدود ۹۰% از این افراد، تا به حال از اینترنت خرید کرده‌ یا با یک شرکت از طریق اینترنت در ارتباط هستند. جالب است بدانید که بیش از ۵۶ میلیون نفر از جمعیت ایران، یعنی بالای  ۷۰ درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند.

این اعداد و ارقام بیانگر آن هستند که اینترنت فرصتی استثنایی برای جذب مشتری میباشد. بازار بزرگی که نباید آن را از دست دهید. پس اگر کسب و کاری دارید و می‌خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، ساختن یک وب‌سایت است.

۳. با داشتن یک وبسایت، شما یک رسانه خواهید بود.

تا جایی که می‌توانید با مخاطبین خود در ارتباط باشید، درباره تخصص خود بنویسید و به مخاطبان آموزش دهید. اهمیت اینکار در آن است که وقتی شما مقالات آموزنده ای در زمینه کاری خود داشته باشید، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد کرده و آگاهانه‌تر به سراغ شما می‌آیند.

خود شما اگر در وبلاگ ما بتوانید یک مقاله کامل و دقیق درباره هزینه طراحی سایت بخوانید، چقدر در جلب اعتماد شما تاثیر دارد؟ البته، تولید محتوا در سایت، مزیت مهم دیگری هم دارد، اینکه گوگل کم کم شما را به عنوان یک منبع معتبر خواهد شناخت و وقتی افراد در زمینه کاری شما جستجو می‌کنند، آنها را به سمت سایت شما هدایت میکند.

۴. با داشتن یک وبسایت شما هزینه کمتری برای بهتر دیده شدن پرداخت میکنید.

راه اندازی یک مغازه با توجه به اجاره یک مکان، هزینه‌های ماهانه،  دکور و تجهیزات آن و مهمتر از همه مساله تبلیغات بسیار هزینه‌بر خواهد بود. شما با هزینه‌ای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه اندازی کرده و برای جذب مخاطب هم کافی است مطالبی مفید در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید.

با داشتن وب سایت شما  آرشیوی کامل از تمام خدمات و محصولات دارید که مشتریان به راحتی و با صرف کمترین وقت می‌توانند به هرچیزی که می‌خواهند دست یابند.داشتن وب سایت باعث می‌شود که بخشی از تبلیغاتتان را به مشتریان خود بسپارید. اگر مشتریان از خدمات شما راضی باشند به راحتی وبسایت را به سایر دوستانشان معرفی میکنند.

۵. با داشتن وبسایت شما بصورت ۲۴ ساعته در دسترس هستید.

در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد. داشتن وب سایت این امکان را می دهد که بتوانید به صورت شبانه‌روزی، پیام‌های مخاطبان خود را دریافت و حتی پاسخ خود را نیز به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید. این فرصتی عالی برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی است.

۶. با داشتن وبسایت شما روابط جدیدی برای خود فراهم می آورید.

داشتن وب سایت فرصتی عالی برای گسترش ارتباطات شماست. وقتی شما وب سایت دارید، بدون شک همکاران شما آن را پیدا خواهند کرد و شانس ایجاد روابط تجاری جدید به وجود خواهد آمد .

۷. با داشتن وبسایت روش های تبلیغاتی شما گسترش می یابد.

با داشتن وب‌سایت، شما به روش‌های تبلیغاتی بیشتر و بهتری دسترسی خواهید داشت که مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است. تبلیغ در گوگل هدفمندترین نوع تبلیغ است، زیرا تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده می‌شود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما را جستجو کرده‌ باشند.

۸. با داشتن یک وبسایت شما یک ایمیل اختصاصی برای خود دارید.

زمانی که شما برای خودتان یک سایت با دامنه‌ای مثل www.ariyahost.com داشته باشید، سپس می‌توانید آدرس‌های ایمیلی مثل ariyahost.ep@gmail.com را نیز برای خود ثبت کنید. داشتن چنین ایمیلی برای اعضای تیم شما، می‌تواند به معنای اعتبار بیشتر باشد.

۹. داشتن وبسایت به شما امکان ارزیابی دقیق مخاطبان را میدهد.

داشتن وب سایت، امکان تحلیل و ارزیابی دقیق مخاطبان را به شما میدهد، نه فقط گرفتن نظرات و پیشنهادات مشتریان بلکه امکان تحلیل با استفاده از ابزارهای دیجیتال است.

از طریق گوگل وبمستر دقیق میبینید که بازدیدکننده‌های شما از کجا هستند، کدام صفحات شما را بیشتر دیده‌اند، با چه دستگاهی بیشتر به سراغ شما آمده‌اند، از چه طریق وارد سایت شما می‌شوند، چقدر در آن باقی می‌مانند، چه مسیری را در سایت شما طی می‌کنند و چگونه خرید خود را (برای فروشگاه‌های اینترنتی) انجام می‌دهند.

۱۰. با داشتن یک وبسایت شما جان درختان جهان را نجات خواهید داد.

تمام شرکت‌ها، ادارات، فروشگاه‌ها و کسب و کارها روزانه حجم زیادی از کاغذ را هدر می‌دهند. چرا که بروشورهای زیادی هست که باید متناسب با کار خود طراحی و چاپ کنند و به دست مشتریان خود برسانند. داشتن وب‌سایت، راهی است برای نجات درخت‌هایی که به کاغذهای بروشور تبدیل و در نهایت روانۀ سطل زباله می‌شوند.

اگر هم نمی‌خواهید به درختان فکر کنید، به هزینه و انرژی خودتان فکر کنید که حالا بعد از تمام شدن چاپ بروشورها باید به فکر توزیع و پخش آن بیافتید. با داشتن وبسایت به راحتی تمام این هزینه‌ها را می‌توانید دور بزنید. مشتریان بالقوۀ شما می‌توانند به طور آنلاین از تمام محصولات و خدمات شما آگاه شوند و در سایت شما در مورد آنها بخوانند.

مهمترین مزایای داشتن وب سایت را میتوان کم هزینه بودن، بهتر دیده شدن، افزایش درآمد و همچنین امکان ارتباط مستمر با ایرانی‌ها و بطورکلی تمام مشتریان در سراسر جهان دانست.

اگر با خواندن این مقاله تصمیمتان برای داشتم یک وبسایت قطعی شد، بهتر است همین حالا با ما تماس بگیرید، وب سایت رویایی شما را با کمک خودتان میسازیم.

 

آقای تبلیغ