جدیدترین اصول تبلیغات برای جذب مشتریان
- پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳
- 51 بازدید
- مقالات
هر چقدر هم که محصولات یا خدمات شرکت شما فوقالعاده باشد، اگر تبلیغاتی برایش نکنید هیچکس از وجود کسب و کار شما باخبر نخواهد شد. هدف از برنامهی تبلیغاتی، رسیدن به بیشترین مخاطبان ممکن و جذب مشتریان جدید، با کمترین هزینه است. اگر تبلیغات به درستی انجام شود، میتواند به سرمایهگذاری فوقالعادهای برای کسبوکار کوچک شما تبدیل شود؛ ولی اگر به شکلی درست انجام نشود، موجب هدر رفتن مقدار زیادی از پولهای تان میشود. در واقع تبلیغات میتواند یک روش ماهرانه و هوشمندانهای باشد.
تبلغات یک نوع آگاهی بخشی به مخاطب است که از طریق انتقال پیام صورت میگیرد. در واقع با اطلاعرسانی در خصوص یک محصول یا خدمت، مخاطب را در مورد ویژگیهای مختلف آن محصول آگاه کرده و آنها را ترغیب به خرید خواهید کرد. این کار معمولا از طریق یک رسانه صورت خواهد گرفت. این رسانه میتواند تلویزیون و رسانههای جمعی، مطبوعات و روزنامهها یا تابلوهای تبلیغاتی باشد. اما انواع تبلیغات در کسبوکار متفاوت بوده و هر کدام از آنها باید روش خاص خود را انتخاب کنند. تبلیغات از گذشته پا به پای کسبوکار وجود داشته و بدون تبلیغات موثر هیچ کسبوکاری نمیتواند موفق شود. روشهای تبلیغات با گذر زمان دستخوش تغییر میشوند. همچنین روشهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد که متناسب با هر کالا یا خدمات متفاوت بوده و تغییر میکند. پس بهتر است بهترین روش را که متناسب با کسب و کارتان است را انتخاب کنید.
جدیدترین اصول تبلیغات برای جذب مشتریان
1. شناخت مشتریان هدف: اولین قدم برای تبلیغات این است که حتما مشتریان خود و ویژگیهای آنها را بشناسید. هر گروه از مشتریان یک سری ویژگیهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خاص خود را دارند. یکی از اشتباهات رایج در تبلیغات ارائهی تبلیغاتی کلی است که به زبان مشتریان هدف شما صحبت نمیکند یا توجه آنها را به خود جلب نمیکند. حتما مشخص کنید که قصد دارید چه نوع مشتریانی را به خود جذب کنید و کاری کنید که تبلیغات شما بهطور خاص با آنها ارتباط برقرار کند.
2. برجسته کردن نکات مثبت کسب و کارتان: یکی از نکات مهم در تبلیغات برجسته کردن جوانب مثبت کسبوکار است یعنی عواملی که موجب مزیت رقابتی میشوند. آگهیهای تبلیغاتی بسیار زیادی وجود دارد که هوشمندانه ساخته شدهاند، ولی در فروش محصول یا خدمات تبلیغشده، ناتوان هستند. تا زمانی که مزایای محصولات و خدمات خود را برجسته نکنید، تبلیغات، ارزش ویژهی محصولات شما را به مشتریان هدف نشان نمیدهد.
3. ایجاد تصویر برند در ذهن مردم: محصولات فراوانی وجود دارند که افراد آنها را از روی شکل بستهبندی یا لوگویشان تشخیص میدهند. باید بدانید که تصویر در تبلیغات و ترویج کسبوکار اهمیت زیادی دارد. بسیاری از تبلیغکنندگان، برای ایجاد تصویری همیشگی در ذهن مشتریان تلاش نمیکنند و فرصت تأثیر گذاشتن بر مشتریان هدف خود را از دست میدهند.
4. صرف هزینه: راههای زیادی برای صرفهجویی در هزینهها وجود دارد، ولی در تبلیغات نباید سعی کنید هزینه ها را کم کنید و کیفیت را فدای کاهش هزینهها کنید چون این کار بر میزان فروش تأثیر میگذارد و این تأثیر، موجب تغییر نتیجهی نهایی میشود. همیشه تبلیغات موفق، هزینه دارد و به همین دلیل هم مؤثر است.
5. انجام تبلیغات در مکان های مناسب: از بهترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری، تبلیغات مناسب در محل مناسب است. ممکن است که مجله، ایستگاه رادیویی یا حتی برنامهی تلویزیونی مورد علاقهی شما، برای مخاطبان هدفتان جذابیتی نداشته باشد. حتما باید در مورد بازار هدف خود تحقیق کنید تا آنها را بهتر بشناسید و بدانید که چه چیزهایی را مطالعه میکنند، چه برنامههایی را تماشا میکنند و به چه چیزهایی گوش میدهند. سپس، تبلیغات را در رسانهی مناسبی قرار دهید، تا بتوانید پیامتان را به بازار هدفتان برسانید.
6. سعی نکنید برای همه جذاب باشید: محصول یا خدمتی وجود ندارد که بتواند برای همه جذاب باشد. بیشتر صاحبان کسبوکارها، از جمله مدیران شرکتها، سعی میکنند راههایی را برای دسترسی به تمام بازارها پیدا کنند. ولی معمولا این روش عملی نیست. این کار میتواند برای کسبوکارهای کوچکی که نمیتوانند همزمان در چند بازار فعالیت کنند، به فاجعه منتهی شود. پس بهتر است که بازار هدف خود را بشناسید و بهترینهای خود را به مخاطبانتان ارائه دهید.
7. تبلیغات خود را از قبل بررسی کنید: اگر پول و زمان کافی برای سرمایهگذاری بر روی تبلیغات داشته باشید میتوانید تبلیغات خود را بر روی افراد دیگر هم آزمایش کنید و واکنش آنها را بسنجید که آیا آنها پیامی را که میخواهید منتقل کنید درک میکنند و میپذیرند و میتوانید بفهمید که چگونه میتوانید پیامتان را به شکل مؤثرتری به آنها منتقل کنید. البته راههای ارزانتری هم برای آزمایش تبلیغات وجود دارد. که می توانید از آن استفاده کنید.
8. بررسی شاخص های اندازه گیری تبلیغات: شما میتوانید از مشتری یا اربابرجوع بپرسید که چگونه با محصولات یا خدمات شما آشنا شده است. با وجود اینکه انجام این کار بسیار ساده است، ولی بسیاری از صاحبان کسبوکار، به خود زحمت انجام آن را نمیدهند. دانستن این موضوع که مؤثرترین عناصر آگهیهای تبلیغاتی شما، کدام عناصر هستند و کدام رسانهها، سودآورترین فرصتهای تبلیغاتی را برای شرکت شما فراهم میکنند، بسیار سودمند و موثر است.
تبلیغات باید باید مردم را به انجام دادن فعالیتی بکشاند، چه آن فعالیت گرفتن یک شماره باشد، چه رفتن به فروشگاه، یا قهقهه زدن و یا فقط به فکر چیزی افتادن. یک آگهی، باقدرت متوقف سازی ذهن مخاطب را میتواند درگیر کند مخاطبان باید کنجکاو شوند که بیشتر بدانند. این میل آن ها را متوقف می کند و به بررسی تبلیغ وا می دارد و باعث می شود به دنبال اطلاعات بیشتری باشند.
جدا از اینکه چه چیزی به فروش میرسانید، با جمعآوری تمام اطلاعاتی که راجع به آن دارید شروع کنید. اگر شما یک محصول را به فروش میرسانید، تمام جزئیات را جمع آوری کنید و درباره اینکه چگونه ساخته میشود، چهکاری انجام میدهد، چگونه یک بهبود در إزای رقابت است و هر تلاش ویژهای که در راستای ساخته شدن آن انجام شده است. مخصوصاً به اطلاعاتی درباره ویژگیهای منحصربهفرد و باکیفیت آن نیاز دارید با این کار می توانید محصولتان را به خوبی به همه معرفی کنید و جذابیت را برای مشتریان بیشتر کنید.
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید