تبلیغات آنلاین
- پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳
- 126 بازدید
- مقالات
تبلیغات اینترنتی به تبلیغاتی گفته می شود که با استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی تبلیغاتی را در محیط وب ارسال می کند یا به نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت جوری که باعث تحقق اهداف تبلیغات شود.
امروزه با توسعه دنیای اینترنت و گستشرش استفاده از آن در تمام دنیا تبلیغات اینترنتی اهمیت و تاثیر گذاری بیشتری پیدا کرده است. امروزه نسبت به گذشته تبلیغات اینترنتی ابعاد گسترده تری پیدا کرده است به طوری که می توان هزاران روش تبلیغات موثر اینترنتی نام برد. تبلیغات اینترنتی یکی از برنامه های دیجیتال مارکتینگ است که هر کدام از روش های آن هدف خاص و مشخصی دارند. از مهم ترین اهدافی که تبلیغات اینترنتی به دنبال آن است بهبود فروش و جذب مخاطبان هدف نسبت به برند و خدمات مورد نظرمان است و باید بهترین روش را متناسب با کسب و کارمان انتخاب کنیم چون هر روشی نمیتواند مناسب ما باشد.
انواع تبلیغات اینترنتی
1. تبلیغات بنری: مهم ترین نوع تبلیغات آنلاین تبلیغات بنری است. مثل تبلیغاتی که اطراف سایتها در صفحات اصلی یا داخلی یک سایت یا در برخی اپلیکیشنها و گیمهای موبایل است این بنرها بسته به جایگاهی که در سایتها و اپهای پربازدید قرار می گیرند اندازههای گوناگونی دارند. همچنین طراحی های متفاوتی هم میتوانند داشته باشند. بنرهای ثابت، بنرهای متحرک و بنرهای انیمیشن سه دسته اصلی این نوع بنرها هستند. در بنرهای ثابت تنها فقط یک تصویر است، در بنرهای متحرک میتوان چندین تصویر و یا نوشته به فرمت GIF نمایش داد و در بنرهای انیمیشن هم ظاهر طراحی شبیه GIF است با این تفاوت که هر تصویر یا فریم از بنر میتواند به لینکی جداگانه متصل باشد.
2. تبلیغات کلیکی: در این نوع از تبلیغات آنلاین به ازای تعداد کلیکی که در تبلیغات انجام می شود پول تبلیغات را باید پرداخت کرد. هر کسبوکاری میتواند از قرارگرفتن در نتایج جستجوی موتورها نیز بهره ببرد. یعنی به کمک حمایت موتورهای جستجو، براساس کلمات و عبارات کلیدی خود و تطبیق آنها با کلمات و عبارات مورد جستجو در نتایج مورد انتظار کاربران ظاهر می شود. و این موضوع باعث ترفیک زیاد به سمت وبسایت موردنظر می شود.
3. تبلیغات همسان: به دلیل زیاد شدن تبلیغات بنری یا نمایشی در بسیاری از سایتها و ایجاد مزاحمت برای خواننده مطالب سایت ناشر، نوع جدیدی از تبلیغات اینترنتی به وجود آمد که در آن تبلیغها به صورت همسان و همشکل با قالب صفحه سایت درمی آید تا مخاطبان بتوانند بهتر مطالب خود را مطالعه کنند و بعد روی هر تبلیغی که از نظرشان جذاب است کلیک کنند. در این نوع از تبلیغات هم تبلیغدهنده میتواند در ازای هر کلیک پرداخت انجام دهد.
4. تبلیغات گوگل: در این نوع از تبلیغات شما میتوانید با گوگل ادز در کلیدواژههای مورد نظرتان در صدر نتایج گوگل ظاهر شوید. گوگل هم در ازای این تبلیغات به ازای هر کلیک به ارز بینالمللی دریافت وجه خواهد داشت. این نوع از تبلیغات آنلاین در کنار بهینه سازی سایت میتواند شما را در جستوجوی مشتریان هدف خودتان بهتر و معتبرتر نشان دهد. کلیدواژههایی که به دنبال جذب جستوجوکنندگان آن هستید اگر کلید واژههای پر رقابت باشد هزینههای بیشتری به ازای هر کلیک دریافت می شود تا تبلیغاتتان را در صفحه اول گوگل نمایش دهد.
5. تبلیغات متنی: در تبلیغات متنمیتوانید طبق مدل های قدیمی تبلیغات، تبلیغ متنی خود را در نسخه دیجیتال روزنامهها و خبرگزاریهای معتبر منتشر کنید. طبیعی است که در این باره خبرگزاریها و سایتها هر کدام قیمت های خاص و همچنین مخاطبان مخصوص به خود را دارند. که می توانید متناسب با هدف آگهی تان سایت مناسب را انتخاب کنید.
6. تبلیغات ویدئویی: در این نوع تبلیغات شما محتوایی ویدئویی آماده میکنید و آن را در رسانهها انتشار می کنید. طول این ویدئوها معمولا کوتاه است و حاوی پیامی برای دعوت از مشتری به انجام فعالیتی است. انتشار این ویدئوها برای تبلیغات میتواند در گیمهای موبایلی یا سیستمهای اشتراک ویدئو مثل یوتیوب یا تلویزیونهای اینترنتی یا …باشد.
7. ایمیل مارکتینگ: برای انجام ای نوع از تبلیغات ایمیلی شما باید با اجازه خود کاربر در ازای ارائه خدماتی ایمیل او را دریافت کنید و بعد مناسب با علاقه های او در فواصل زمانی مشخص تبلیغهایی برای او ارسال کنید. این شیوه صحیح تبلیغات آنلاین ایمیلی بسیار موثر بوده و در وفادارسازی مشتریان قبلی خیلی کمک خواهد کرد. همچنین خود سیستمهای جیمیل، یاهو، ام اس ان و … هم خدمات ارسال ایمیل تبلیغاتی را با توجه به شرایط جغرافیایی هر کاربر را ارائه میکنند.
8. تبلیغات در شبکه های اجتماعی: از مهمترین انواع تبلیغات آنلاین، تبلیغات در شبکههای اجتماعی است. نکته مهم در این نوع تبلیغات آنلاین طراحی تبلیغات متناسب با فرهنگ رفتار کاربران شبکههای اجتماعی در هر کشو است. شبکههای اجتماعی بسیار زیادی در دنیا رواج دارند که شما باید روی پرکاربردترین آنها با علم کامل به تفاوت کاربران و امکانات هرکدام برنامهریزی کنید. پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی زیادی وجود دارد که شما میتوانید با ارتباط با هردو برنامه کسب و کار خود را رونق دهید شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب، آپارات، پینترست، گوگل پلاس و پیامرسانهایی مانند تلگرام، واتسآپ، بله، سروش وجود دارد.
مزایای تبلیغات آنلاین
1. پرداخت هزینه کم و جذب مشتری زیاد: تبلیغات آنلاین در اینترنت به دلیل داشتن مخاطب زیاد و درسترس بودن نسبت به تبلیغات های دیگه سودآوری بیشتری نسبت به هزینه ای که میکنید دارد.
2. قابلیت اندازه گیری: مهم ترین مزیت تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی قابلیت اندازهگیری معیارهایی است که شاخص موفقیت یا شکست نسبی یک کمپین تبلیغاتی هستند. مثلا هنگامی که شما قصد دارید در تلویزیون یک آگهی تبلیغاتی نمایش دهید چگونه میخواهید بدانید که تبلیغ شما موثر بوده است یا خیر. نهایتا بتوانید حدس بزنید که چند نفر ممکن است شبکه تلویزیون مورد نظر شما را در هنگام پخش تبلیغ ببینند. و در تبلیغات آنلاین می توانید اتباط تعاملی با کاربران هم داشته باشید.
3. قابلیت شخصی سازی کردن: در تبلیغات آنلاین خیلی راحت میتوانید انواع مشتریان خود را بخشبندی کنید و برای هرکدام تبلیغ منحصر به فرد خود را ارسال کنید. یا برایشان تخفیفاتی در نظر بگیرید. ولی در تبلیغات دیگر نمی توانید دسترسی به مخاطبانتان داشته باشید.
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید