فواید تبلیغات آنلاین
- پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳
- 131 بازدید
- مقالات
امروزه اینترنت در همه جای جهان به یکی از اصلی ترین رسانه ها در اطلاع رسانی، ارتباطات اجتماعی، آموزش و سرگرمی تبدیل شده است و تعداد کاربران اینترنتی از صنعت های مختلف در کسب و کار، گروه های سنی و طبقات اجتماعی مختلف رو به افزایش است. بیشتر مردم زمان خود را در محیط کار یا در حین تفریح در برابر صفحات مانیتور کامپیوتر یا دستگاه هوشمند و در حال استفاده از اینترنت می گذرانند. شبکه های اجتماعی جایگزین دیدار ها و ملاقات های رو در رو با دوستان و آشنایان شده اند و جستجو برای اطلاعات بصورت آنلاین بجای جستجو در کتاب ها تبدیل به چیزی عادی می شود، استفاده کنندگان از تبلیغات هم توانایی بالقوه بسیار زیادی برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات مختلف در فضای آنلاین و اینترنت می بینند.
با ورود فعالیتهای تجاری به اینترنت و فضای مجازی بازاریابی و تبلیغات اینترنتی هم پیشرفت کرد و تبدیل به اولین و بهترین پیشنهاد متخصصان و کارشناسان در تمام دنیا و مخصوصاً در کشور های پیشرفته شد. به یاد داشته باشید که از طریق تبلیغات اینترنتی، بسیاری از موسسات جهانی درآمد بسیار زیادی را کسب می کنند و به خاطر رشد سریع کاربران اینترنتی، درصد زیادی از هزینه های آنها صرف تبلیغات آنلاین در فضای مجازی میشود و این درصد هر ساله برای شرکت ها در حال افزایش است.
فواید تبلیغات آنلاین
1. دسترسی آسان تر به مشتریان هدف: کاربران بسیاری هستند که بیشترین زمان خود را در اینترنت سپری میکنند و تبلیغات در این محیط میتواند بیشترین تأثیر را بر روی مشتریان که مورد هدف ما هستند داشته باشد. اینترنت برای کسبوکارهای مختلف امکانی فراهم میکند تا جدا از مکانی که هستند، محصولات یا خدمات خود را به مردم در هرجای جهان که بخواهند عرضه کنند و کسبوکار خود را توسعه دهند. یکی از مزایای اصلی تبلیغات اینترنتی این است که میتوانند در بستر اینترنت به راحتی یک کلیک، به تمام نقاط جهان دسترسی پیدا کنند و تبلیغات بستر خیلی مناسبی را برای پیشرفت سریع تر کسب و کارها به وجود می آورد.
2. هدفمند بودن: در تبلیغات اینترنتی میتوان با هدفگذاری دقیق و مطابق با نیاز کاربر محصولات و خدمات را عرضه کرد. تبلیغات اینترنتی امکانات بسیاری را در اختیار کاربران می دهد که با استفاده از آن امکانات می توان مشتریان خود را در دستههای مختلف قرار داد و آن ها را برحسب علاقه، اولویتهایشان، جنسیت، سن و … تقسیمبندی کرد و محصول یا خدمتی را به دست آنها رساند که نیازشان رفع شود و از آن استقبال کنند.
3. منعطف بودن: در تبلیغات اینترنتی میتوان با یک کلیک ساده، سرمایهگذاری روی یک کمپین موردنظر را افزایش داد یا ممکن است پس از شروع کمپین و بررسی نتایج موجود، نیاز باشد بعضی از قسمت های آن را جهت بهینهسازی تغییر داد و یا حتی گاهی کمپین را متوقف و از سرمایه خود به نحوه دیگری استفاده کرد. در صورتی که در تبلیغات فضای آفلاین مثل آگهی تلویزیونی، وقتی تبلیغ خود را پخش میکنید، امکان تغییر سریع و راحت وجود ندارد. یا مثلا در تبلیغات بیلبوردی، شرایط استفاده و اجرا سخت و هزینهبر است. قراردادهای حداقل دو هفتهای بین طرفین امضا میشود و اگر شما بعد از شروع کمپین، بخواهید تصویر بیلبورد خود را تغییر دهید، هزینه و زمان زیادی از شما گرفته میشود و شما نمی توانید هر زمان که می خواهید این تغییرات را به راحتی انجام دهید.
4. امکان ارائه اطلاعات کامل: با استفاده از تبلیغات اینترنتی می توانید به مشتری اطلاعات کافی و کاملی در مورد محصول یا خدماتتتون بدهید راهکارهای جایگزین، امکان مقایسه با محصولات مشابه، نقد و بررسی محصولات و پاسخ به سؤالات مشابه در رابطه با خدمات ارائه میشود. شاید بتوان گفت یکی از دلایل تمایل مشتریان به خرید اینترنتی کسب همین اطلاعات و امکان مقایسهای باشد که بین سایتهای مختلف برقرار است. شما میتوانید با تولید محتوای مفید و اطلاع رسانی به کاربر در مورد خدمات یا محصولاتی که میفروشید این امکان را برای کاربران فراهم کنید که راحت تر خرید انجام دهند.
5. امکان بررسی شاخص های اندازه گیری: اگر تبلیغاتتون را به صورت آفلاین انجام دهید به سختی می توانید آمار افرادی که از طریق این تبلیغات شما را پیدا کرده و تبدیل به مشتری شدهاند را پیدا کنید. اما در تبلیغات اینترنتی ابزارهایی وجود دارند که با استفاده از آنها میتوان فهمید مخاطبان از کدام کمپین تبلیغاتی به سایت مراجعه کردهاند، حتی سن، جنسیت، محل و سایر مشخصات مخاطبانی که جذب شدهاند را جمع آوری کرد و از این اطلاعات برای بهبود تبلیغات اینترنتی بعدی استفاده کرد. تبلیغات اینترنتی به شما این امکان را می دهد که بفهمید تعاملتان با مشتری در چه حد است. هیچوقت در تبلیغات چاپی نمیتوانید بفهمید که مخاطب چه مدتزمانی را صرف تعامل با آگهیتان میکند یا چه مدتزمانی را در وبسایتتان صرف میکند یا حتی آن آگهی برایتان فایده داشته یا نه.
6. صرف هزینه کم تر: هدف اصلی از تبلیغات اینترنتی علاوه بر دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان هدف، کاهش هزینهها هم هست. این نوع از تبلیغات با هدفگیری دقیق مخاطبان و گزارشگیری میتواند بازدهی را افزایش داده و به این ترتیب هزینههای حاصل از تبلیغات را کاهش دهد و به بیشترین حد از سود آوری برسد.
7. اشتراک گذاری راحت: تقریبا در تمامی کانالهای بازاریابی آنلاین قابلیت اشتراک گذاری وجود دارد. اگر محتوای شما به اندازه کافی جذاب و قابل تعامل باشد به راحتی یک کلیک، محتوای شما در سراسر فضای وب پخش میشود. مخاطبان بسیاری محتوای موردنظر را برای دوستان خود ارسال و در نتیجه افراد بیشتری از آن استفاده میکنند. این به اشتراکگذاریها تاثیر زیادی بر روی برند شما دارد و میتواند فروش را تا حد زیادی افزایش دهد.
8. تنوع در پرداخت: در تبلیغات آفلاین پخش کننده تبلیغ بی توجه به میزان بینندگان و یا تبدیل تعداد بینندگان تبلیغ به مشتری، هزینه پخش تبلیغ را می گیرد ولی در تبلیغات اینترنتی شما می توانید خودتون تعیین کنید که هزینه پخش تبلیغ به ازای نمایش و یا کلیک از حساب شما کم شود.
9. دسترسی آسان: تبلیغاتی که در اینترنت نمایش داده میشود، در ۲۴ ساعت شبانهروز در دسترس میباشد که همین نکته می تواند باعث افزایش بینندگان و گسترش فروش شود.
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید