تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره انواع کانکس
متفرقه سه شنبه 11 دی 1397 2003بازدید

انواع کانکس

کانکس ها سازه های پیش ساخته هستند که میتوان در مکان های مختلف از آن ها استفاده کرده و از مزایای کانکس میتوان به کم هزینه بودن قابل حمل و .... آن اشاره کرد .در ادامه مطلب به انواع کانکس اشاره میکنیم.

کانکس اداری

کانکس اداری کانکسی است که جهت دفاتر کار، دفاتر مدیریت، دفاتر کار سازمان ها و مراکز دولتی و خصوصی طراحی و مورد استفاده قرار میگیرد. در کانکس های اداری میتوان امکاناتی از قبیل اتاق های پرسنل، نمازخانه یا آبدارخانه، سرویس بهداشتی یا اتاق مدیریت و غیره تعبیه نمود. در این نوع کانکس ها از دیوارپوش و کفپوش مناسب محیط های اداری استفاده می شود.

کانکس اورژانس

 کانکسهای اورژانس را می توان همان درمانگاه صحرایی سیار نیز نامید ، چرا که داخل آنها خدمات درمانی به صورت تخصصی انجام می پذیرد . همچنین از ویژگی های قابل توجه کانکس اورژانس و کانکسهای بیمارستانی صحرایی گروه صنعتی اسکان سپهر ، عایق بودن درمقابل سرما و گرما ، مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی و طول عمر بالای آن می باشد.

کانکس رستوران

بظور کلی این سازه ها را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد. نوع اول کانکس رستوران بزرگ که هم در آن غذا طبخ و هم فضایی برای سرو غذا دارند و هم  مشتریان نیز درون سازه قرار می گیرند. نوع دوم سازه های کوچکتری هستند که به مانند یک آشپز خانه بوده و محل سرو غذا بر روی میز و صندلی هایی است که جلوی کیوسک قرار گرفته اما دسته سوم کمی متفاوت تر بوده و دارای دو محور چرخدار است که بصورت سیار مورد استفاده قرار میگیرد.

کانکس ساندویچ پنل

کانکس ساندویچ پنل به کانکس هایی گفته میشود که دیواره آنها از قبل و توسط پرس فلزات ساخته می شوند ، این کانکس ها دارای دو لایه عایق قوی هستند که در بین این دو لایه نیز برای مقاومت بیشتر یک لایه نرم نیز در نظر گرفته شده است که مانع خوبی برای عبور حرارت و صدا و نم و رطوبت می باشد. کانکس های ساندویچ پنلی در مدلهای مختلف وجود دارند .

فواید و ویژگی های کانکس ساندویچ پانل

این محصولات دارای ویژگی هایی ازجمله وزن سبک بین ۱۲ تا ۳۰ کیلوگرم برمترمربع است که در نتیجه می توان فوندانت وسازه را به همین نسبت سبک در نظر گرفت .

عموما ساندویچ پانل به دیوار یا سقف های کامل و مرکب اطلاق میشود که از بخش های زیر تشکیل میشود :

لایه ی بیرونی و درونی که اخرین سطوح پانل از دو طرف و در واقع نمای کار می باشند
عایق میانی یا هسته ی ساندویچ پانل که وظیفه ی برودت و عایق کاری را بر عهده دارد
و اگر ساندویچ پانل به روش دیسکانتینیوز تولید شود یک لایه ی نازک از چسب مخصوص که لایه ی بیرونی و درونی را به یکدیگر میچسباند.

کانکس سرویس بهداشتی

 انواع کاراوان های سرویس بهداشتی ثابت ومتحرک دراندازه های متفاوت  ، کانتینر ، مجموعه های پیش ساخته بسته به نیاز می توان از سرویس های بهداشتی تک و یا چند چشمه استفاده نمود و همین طور بسته به محل و فرهنگ های مختلف می توان از نماها و سرویس های مختلف (ایرانی و فرنگی) در توالت پیش ساخته استفاده نمود .کف سرویس ها سرامیک درجه یک . لوله کشی به صورت روکار می باشد و از شیرآلات استاندارد درجه یک ایرانی استفاده می گردد .جنس درب و پنجره های توالتهای پیش ساخته از جنس آلومینیوم میباشد.

کانکس فروشگاهی

کانکس فروشگاهی معمولاً به گونه ای طراحی می شود که تمام نیازهای یک فروشگاه سیار را تامین کند, فروشگاه های سیار قابلیت این را داشته به صورت موقت در مکانی مستقر شده و در صورتی که بازدهی فروش پایین بود، طبقه هماهنگی به مکانی دیگر منتقل شده و مغازه یا فروشگاه جدیدی تاسیس شود.
از کاربری های کانکس فروشگاهی میتوان کانکس میوه و تره بار, کانکس های بازار موقت, کانکس های تجاری و نمایشگاه را نام برد که میتوانند در شهرکهای تازه تاسیس، شهرک های صنتی و دانشگاه ه و ادارات دولتی و بزرگ, کنارپارکها و فضای سبز, در معابر پیاده, و تمام مکانهایی که امکان دسترسی به مغازه وجود ندارد، مستقر شوند و بازار کار خوب و نوینی را خواهند داشت.

کانکس کامپوزیت

 کامپوزیت برای پوشش نمای بیرونی و یا دکوراسیون داخلی ساختمان ها به صورت دیواره ، پارتیشن و سقف کاذب کاربرد فراوانی دارد این ورق ها متشکل از دو لایه ورق آلومینیومی در پوسته های بیرونی و یک لایه از مواد پلی اتیلن و یا مواد نسوز کانی در وسط می باشد و تاثیر بسیار چشم گیری در زیبایی کانکس دارد و به همین علت کانکس کامپوزیت قیمت بیشتری دارد  .

ورق های کامپوزیت با توجه به ضخامت ، نوع آلیاژ آلومینیومی لایه ها ، نوع رنگ بکار رفته در پوسته بیرونی و نوع مواد بکار رفته در لایه میانی تنوع وسیعی را به ورق های مذکور می دهد که هر کدام از انواع آن کیفیت و کاربرد معینی را دارا می باشد از این رو جابه جایی کاربرد آن ها زیان های فاحشی را بوجود می آورد . کامپوزیتها موادی چند جزئی هستند که خواص آنها در مجموع از هرکدام از اجزاء بهتر است.ضمن آنکه اجزای مختلف، کارایی یکدیگر را بهبود می بخشند.

کانکس تعمیرگاه

برخی از کانکس ها یا سازه های پیش ساخته برای کار های مسکونی یا اداری به انحصار نیست و برای کار و کاسبی نیز استفاده میشوند و فقط به ارائه خدمات می پردازند که نمونه های فروشگاهی و کیوسک پلیس نمونه هایی از آنها می باشد. یکی دیگر از انواع آنها کانکس تعمیرگاه بوده که برای خدمات جاده ای و یا گاها درون مجموعه هایی مانند شرکت ها و توقفگاه ها از آ استفاده می شود.

کاربرد کانکس تعمیرگاه

کانکس تعمیرگاه همانگونه که در مقدمه آورده شد یک کیوسک خدمات جاده ای است که برای ارائه خدمات فوریتی به ماشین ها و خودرو های سواری و گاها ماشین های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.این نوع از سازه ها برای خدمت به مردم در نقاطی که هیچ مغازه تعمیرگاهی نیست استفاده میشود که دو پرسنل در آن برای خدمت رسانی به مردم نیز کار میکنند و معمولا در بین جاده ها کانکس تعمیرگاهی به چشمان میخورد.اما گاها نیز کارگاه های بزرگ عمرانی مثل تونل سازی ها نیز برای انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات خود یک کانکس تعمیرگاه تهیه و در محل فعالیت خود قرار می دهند که متصدی آن وظیفه سرویس کردن ماشین آلات در هنگام استراحت دستگاه ها را بر عهده دارد.در رابطه با این کاربری اسکان سپهر اقدام به طراحی و تولید تعدادی کانکس تعمیرگاه نموده است که دارای ابعاد و اندازه های مختلفی می باشد ولی شکل طاهری آنها معمولا نسبت به دیگر محصولات اسکان ساده تر و بیشتر در این مورد به کارآیی اهمیت داده شده است.چرا که در این نوع سازه زیبایی در درجه دوم و کارایی به همراه دوام از درجه اهمیت بالاتری قرار گرفته اند بطوری که در برخی موارد اقدام به ساخت این سازه با کانتینر نموده و با ایجاد تغیراتی در بدنه آن  و تعبیه بازشو هایی در قسمت عرضی آن را تبدیل به یک کانکس تعمیرگاه نموده است. به این دلیل که بدنه قوی و محکم فولادی کانتینر باعث دوام بیشتر و در صورتی که تجهیزات گران قیمتی درون آن نصب شده باشد ، در برابر سرقت از آن محافظت خواهد کرد.

کانکس ساحلی

مقاومت در برابر رطوبت

مهمترین ویژگی کانکس های ساحلی مقاومت بالای آن ها در برابر رطوبت و زنگ زدگی می باشد ، بدین منظور برای ساخت آن ها از ورقه های PVC (کانکس پی وی سی) و عایق بندی یا استفاده از چسب ها و ایزوبام های مخصوص ، استفاده می شود.

نمای ظاهری و جنس داخلی

کانکس هایی که به صورت کانکس گردشگری و ارائه خدمات به آن ها مورد استفاده قرار می گیرند ، با استفاده از ورقه های کامپوزیت و … به صورت کاملا سفارشی طراحی و ساخته می شوند و در مورد جنس داخلی شما حتما به کف کانکس و جنس آن دقت زیادی داشته باشید زیرا در صورت خراب بودن کانکس و آب گرفتگی آن هزینه ی زیادی را از داست داده اید . دیگر مورد این است که در مناطق ساحلی بارش بارن بسیار زیاد است و در صورت خرابی سقف همانند کف باعث آب گرفتگی میشود پس توجه خاصی به کیفیت کانکس های ساحلی داشته باشید.

کاربرد کانکس ساحلی

اگر شما در مناطق ساحلی زندگی میکنید میتوانید با هزینه ای بسیار کم یک کانکس ساحلی را خریداری کرده و در کنار ساحل شروع به کسب و کار کنید از مشاغلی که میتوان نام برد عبارتند از اجاره قلیان ، فروش انواع بستنی در فصل های گرم ، نوشیدنی های خنک و نشاط آور و یا اینکه فروش نوشیدنی های گرم در فصل های سرد و چای که در تمام فصول سال حتی در داغ ترین روز ها مورد استفاده قرار میگیرد و دیگر مورد اینکه شما میتوانید سود زیاد و پر درآمدی داشته باشید.

کانکس اقامتی

در مواقعی ممکن است بنا به دلایل مختلف نیازمند احداث یک سوئیت کوچک دارای آشپز خانه و حتی گاها سرویس بهداشتی داشته باشیم باشیم که این امکان در کانکس اقامتی  بطوری که در عرض چند ساعت می توانیم با خرید و انتقال آن به محل مورد نظر ، سوئیت مورد نیاز خود را داشته باشیم. در ادامه ویژگی های این محصول به همراه اطلاعات فنی ، ابعاد و امکانات مورد برسی قرار گرفته است.

مشخصات کانکس اقامتی

از آنجا که فلسفه ساخت کانکس اقامتی برای سکونت موقت مانند مواقع مسافرت یا اسکان درون باغ ها جنگل ها و اماکن تفریحی می باشد ، این سازه دارای ابعاد کوچک با امکانات یک خانه کوچک بوده که هم در مورد حمل و نقل آن مشکلی وجود نداشته باشد و هم قیمت تمام شده کار کاهش یافته ، ضمن اینکه نیازی به جواز احداث بنا برای قرار دادن آن وجود نداشته باشد.بطور معمول این سازه در ابعاد ۱۸ متر مربع (طول ۶ متر و عرض ۳ متر ) تولید می شود که دارای یک کابینت آشپز خانه برای گرم کردن غذا یا پخت و پز های ساده ، دم آوردن جای و اینگونه موارد می باشد.در برخی موارد نیز بنا به درخواست خریدار یک سرویس بهداشتی مجهز به حمام و دستشویی نیز در آن تعبیه و یا اینکه کانکس سرویس بهداشتی تک چشمه کوچکی همراه با آن خریداری و در نزدیکی محل نصب کانکس اقامتگاهی قرار می دهند تا هم فضای داخل را اشغال نکرده و هم ازتاسیسات فاضلابی فاصله داشته باشد.

کانکس قابل حمل

کانکس قابل حمل به نوعی کانکس چرخدار است که در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شود و این نوع کانکس ها مهم ترین مزیتی که دارند این است که به آسانی می توان آن ها را جابه جا کرد و از مکانی به مکان دیگر برد . این نوع کانکس ها به دو نوع مختلف طراحی می شوند :

نوع اول که به صورت چرخدار است و با وسیله های مختلف می توان به آسانی آن ها را جابه جا کرد . نوع دوم نیز به صورت لولایی ساخته می شود که از قابلیت های مختلفی اعم از جمع شدن و بسته شدن برخوردار است که به آسانی می توان آن ها را جابه جا کرد .

 

برچسب ها :

  • هیچ برچسبی برای این نوشته ثبت نشده است
آقای تبلیغ