تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تبلیغات رسانه ای
مقالات دوشنبه 30 تیر 1399 402بازدید

تبلیغات رسانه ای

رسانه تبلیغاتی به کانال‌ها یا رسانه‌هایی که تبلیغ در بستر آن انجام می‌شود می گویند. رسانه آن چیزی که موجب می‌شود ، چیزی از یکجا به جای دیگر برسد. رسانه تبلیغاتی برای بیان یک پیام انگیزاننده دست به تولید محتوا خواهد زد. پیام تبلیغاتی می‌تواند به صورت متن، صدا، عکس و ویدیو از طریق رسانه‌هایی نظیر تلویزیون، رادیو، وب‌سایت‌ها و یا تبلیغات محیطی ( بیلبورد ، پوستر ، …. ) به نظر مخاطب برسد.

رسانه تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در کسب‌وکار و بازاریابی برای شرکت‌ها دارند. ممکن است تعداد برندهایی که یک نوع محصول یا خدمت را ارائه نمایند ، زیاد باشد. از سوی دیگر ، این امکان برای مشتری وجود ندارد تا تمام برندها بشناسد.در این حالت شرکت‌ها برای معرفی خود به مشتری مخاطب از رسانه تبلیغاتی برای تبلیغات محصول یا خدمات خویش استفاده می‌نمایند. انتخاب رسانه باید با توجه به ویژگی‌های جمعیت شناختی مشتری ، بودجه تبلیغاتی، اهداف شرکت ، پیام تبلیغاتی ، اهداف تبلیغاتی و استراتژی برندینگ انجام شود.

انواع تبلیغات رسانه ای

1. تلویزیون: از اثر بخش ترین رسانه‌ها در طول تاریخ همین تلوزیون بوده است که با ظهور آن تبلیغات و ابزارهای کمپین‌های تبلیغاتی به صورت انقلابی تغییر کرد. تلوزیون رسانه‌ای است که روز به روز به مخاطبان آن افزوده می‌شود و امروزه با ظهور شبکه‌های پخش زنده‌ی اینترنتی مختصات این رسانه بسیار گسترده‌تر شده است. تلوزیون همواره برای مردم وظیفه خبررسانی و سرگرمی را فراهم آورده و محبوبیت آن کاملا مشهود است.

2. رسانه های چاپی: مطبوعات و نشریات بزرگترین حجم تبلیغات را در خود بر می‌گیرند و مزیتی که برای کسب و کارها دارد هزینه‌ی بسیار پایین آن برای تبلیغات است. نکته مهمی که در تبلیغات در رسانه های مکتوب باید به آنها توجه کرد تیراژ تعهد شده و تیراژ واقعی نشریات است، نشریات عموما کمتر از آنچه ادعا می‌کنند تیراژ دارند. به همین دلیل لازم است کسب‌و‌کارها از تیراژ واقعی نشریات مطلع شوند.

3. اینترنت: اینترنت بزرگ ترین بستر ارتباطات بازاریابی در جهان است و هر لحظه قدرتش به عنوان رسانه غالب بازاریابی بیشتر ازقبل ثابت می‌شود. رسانه‌های برپایه اینترنت و به صورت آنلاین با هدفمندی مناسب‌تر، جهانی بودن، هزینه منطقی، اثر بخشی بالا و قابلیت آنالیز این امکان را فراهم آورده تا از تبلیغات به صورت گسترده‌تر و بهینه‌تر استفاده گردد.

4. بنرهای تبلیغاتی: این نوع تبلیغات در واقع تبلیغات در وبسایت‌های پربازدید است که براساس پرداخت به ازای هر کلیک فروخته می‌شوند یا به صورت مدت دار اجاره در نظر گرفته می‌شود. باید در نظر داشت تبلیغات باید در جایی از وبسایت باشد که امکان دید بیشتری داشته باشد و در این قسمت بنر هرچه بزرگتر باشد اثرگذارتر خواهد بود. به همخوانی تبلیغات با قسمت قرارگیری آن توجه داشته باشید 

5. بازاریابی ایمیلی: بازاریابی ایمیلی با اینکه یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین حساب می‌شود اما هنوز به عنوان یک رسانه تبلیغاتی مناسب مطرح است و با توجه به رویکرد و رضایت مشتری در آن اثرگذاری مناسبی دارد و می‌توان در ایمیل شخصی سازی نیز انجام داد که اثرگذاری را دوچندان می‌کند.

6. شبکه های اجتماعی:  شبکه‌‌های اجتماعی با توجه به امکان گفتگو، تعامل و اشتراک گذاری علایق بسیار محبوب شده اند. این رسانه‌ها سیستم تبلیغات را به صورت انقلابی تغییر داده‌اند و یکی از مهمترین جایگاه‌ها برای یک برندینگ موفق و معرفی کسب و کار به عنوان هویتی از بازار به شمار می‌رود. با توجه به امکان به اشتراک گذاری، تبلیغات سریعا دست به دست می‌شوند و در مدت زمان کوتاهی می‌توان کاربران و مشتریان زیادی را هدف قرارداد و در عین حال سریعا با بازخوردهای اولیه‌ی آن‌ها روبرو شد و واکنش مثبتی به آن نشان داد.

تبلیغات 

تبلیغ، یک ارتباط غیر شخصی است

باید برای آن پول پرداخت شود

از طریقه رسانه های مختلف انجام می‌پذیرد

برای متقاعد ساختن یا تأثیر بر اذهان افراد صورت می‌پذیرد

 

آقای تبلیغ