تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره انواع تبلیغات اینترنتی
مقالات دوشنبه 13 مرداد 1399 377بازدید

انواع تبلیغات اینترنتی

از زمانی که انسان پا به زندگی اجتماعی گذاشته، از هر رسانه ای که در دست داشته، برای تبلیغات استفاده کرده است. ابتدا پای تبلیغات چاپی و تلویزیونی به میان آمد و امروزه انواع تبلیغات اینترنتی که تاثیرات بسیار زیادی دارد. زمانی که شما کاری را شروع می کنید باید بیشترین درصد از سرمایتونو برای تبلیغات کسب و کار و کالاهای تولیدی خود بگذارید. به تبلیغ برند، کالا یا خدمات از طریق فضای آنلاین، تبلیغات اینترنتی گفته می شود. قتی شما از امکانات اینترنت استفاده می کنید تا مخاطب را نسبت به برند یا محصول خود آگاه کنید، در واقع دست به تبلیغات اینترنتی زده اید. این ابزار و امکانات می تواند ایمیل، وبسایت ها، موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، پیام رسان های اینترنتی و هر ابزار اینترنتی دیگری باشد.

انواع تبلیغات اینترنتی

1. تبلیغات بنری: تبلیغات بنری به تبلیغاتی گفته می شود که پیام شما را در قالب یک عکس با طراحی گرافیکی، در وبسایت های پربازدید منتشر می کند تا در معرض دید مخاطبان قرار گیرد. این بنرهای تبلیغاتی بیشتر به صورت تصویر تهیه شده و به دو صورت ثابت یا متحرک هستند. مخاطب پس از کلیک بر روی تبلیغات بنری به وبسایت تبلیغ دهنده منتقل می شود. بنابراین اولین هدف در تبلیغات بنری افزایش ترافیک وبسایت است. این روش از تبلیغات اینترنتی با تصاویر جذاب مخاطبان را به سمت شما جلب کرده و در مورد برند شما تبلیغ می کند.

2. تبلیغات اپلیکیشنی:  تبلیغات اپلیکیشنی تبلیغاتی است که از فضای اپلیکیشن‌های موبایلی، برای جلب توجه مخاطب و ارسال آگهی تبلیغاتی استفاده می کند. در بیشتر مواقع تبلیغات اپلیکیشنی همان تبلیغات بنری هستند که به جای صفحات وبسایت در فضای برنامه های موبایلی نمایش داده می شوند. در تبلیغات اپلیکیشنی، آگهی های تبلیغی می تواند در هنگام باز کردن اپلیکیشن و یا در مراحل میانی کار با برنامه به صورت یک پیشنهاد برای کاربر ظاهر شود. به نظر می رسد و جدیدا تبلیغات اپلیکیشنی بسیار تاثیر گذار است.

3. تبلیغات گوگل: روش دیگه ای از انواع تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در گوگل به وسیله سیستم تبلیغاتی گوگل ادز است. در این روش تبلیغی، شما با ساخت اکانت گوگل ادز، کلمات کلیدی مورد نظرتان را در اختیار گوگل ادز قرار می دهید. زمانی که کاربران این کلمات کلیدی را جستجو می کنند، گوگل تبلیغات شما ابتدا می آید و به مخاطبان نشان داده می شود. 

4. ایمیل مارکتینگ: استفاده از پست های الکترونیک برای ارسال از روش های تبلیغات اینترنتی است. شاید با وجود شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ بی فایده به نظر بیاید. اما ایمیل مارکتینگ دچار تغییراتی شده است. با بازاریابی ایمیلی می توانید مشتری های احتمالی خود را جدا کرده و پیام تبلیغ خود را مطابق با اصول بازاریابی خود و فقط برای بازار هدف مشخص شده ای بفرستید.

5. تبلیغات محتوایی: شعار تبلیغاتی و محتوایی که برای آگهی تبلیغاتی تولید می کنید، یکی از مهم ترین اصول تبلیغات است و باعث موفقیت شما در تبلیغات اینترنتی می شود. حتی اگر محصول خیلی خوبی داشته باشین، روش تبلیغاتی مناسب، و مخاطبان هدف، تا زمانی که در تولید محتوا ضعیف باشید کاری خاصی انجام نداده اید .

6. تبلیغات ویدئویی: با افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در جهان و گسترش انتشار و مشاهده فایل های ویدئویی تسط کاربران، استفاده از این رسانه در دنیای تبلیغات در قالب آگهی های ویدئویی بسیار پیشرفت کرده است. ویدئوهای تبلیغاتی گاهی در بالا یا کنار صفحات وب همچون بنر های تبلیغاتی نمایش داده می شوند. روش دیگر نمایش آنها در جماعت های محتوایی و وب سایت های به اشتراک گذاری ویدئو مانند یوتوب است. 

7. تبلیغاتی کلیکی: در این نوع از تبلیغات آنلاین شما به ازای تعداد کلیکی که در تبلیغات خود دریافت کرده‌­اید پول تبلیغ را پرداخت خواهید کرد. بسیاری از کمپین‌­هایی که به صورت پرداخت در ازای نمایش هستند می­‌توانند کلیکی نیز باشند.

مزایای تبلیغات اینترنتی

-دسترسی آسان: تبلیغاتی که به صورت آنلاین نمایش داده می شوند به علت اینکه در همه تایم شبانه روز در دسترس هستند می تواند مخاطب و کاربران بسیاری را جذب کند.

-کم هزینه بودن: یکی از مهم ترین مزیای تبلیغات اینترنتی ارزان بودن آن است که در مقابل هزینه کمی که پرداخت می شود سود بسیاری دارد.

-دسترسی راحت تر به مخاطبان مورد نظر: با استفاده از تبلیغات آنلاین می توانیم با مخاطبانی ارتباط برقرار کنیم که دقیقا مورد نظر ما هستند و مطمئن هستیم که به محصولات و خدمات ما نیاز دارند.

- نظارت شبانه روزی: به وسیله تبلیغات آنلاین می توانید در هرساعت از شبانه روز تبلیغات خود را چک کنید در صورت نیاز ویرایش یا بروز رسانی کنید.

تبلیغات اینترنتی بخشی از بازاریابی اینترنتی است. این دسته از تبلیغات برای معرفی و آگاه سازی افراد از خدمات و برند است. همچنین هدف آن تبدیل افراد به  مشتریان بالقوه یک کسب‌وکار در فضای آنلاین و بستر اینترنت است. تبلیغات اینترنتی فقط مختص کسب‌وکارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی نیستند. در واقع هر کسب‌وکاری چه در فضای دیجیتال و چه در بیرون از آن، از این روش‌ها برای معرفی محصولات خود استفاده می‌کند.

 

آقای تبلیغ