تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تبلیغات هدفمند
مقالات چهارشنبه 15 مرداد 1399 375بازدید

تبلیغات هدفمند

تبلیغات هدفمند به تبلیغاتی گفته می شود که چه به صورت آنلاین و چه آفلاین براساس بخش‌بندی بازار مخاطبانی را با ویژگی‌های مهم مورد هدف قرار می‌دهد تا بهترین نتیجه را گرفت. از آنجایی که افراد همیشه به دنبال بیشترین خروجی و افزایش نرخ هستند باید به روش‌های مختلف محتوای خودشان را به مخاطبان هدفی برسانند که می‌دانند با توجه به ویژگی‌های مشابهی که دارند، نسبت به پیام آن ها عکس‌العملی یکسانی نشان می دهند. یکی از ارکان اصلی تبلیغات هدفمند بخش‌‌بندی بازار است. 

همه افراد از هزینه کردن در برنامه‌های تبلیغاتی دنبال خروجی‌های مطلوب هستند و از طرف دیگر منابعی که در اختیار بازاریاب‌ها و تیم‌های تبلیغاتی کسب و کارها قرار دارد بسیار محدود است و اینکه نمی‌توانیم بدون هدف کار کنیم و اگر به در‌ستی محتوای تبلیغاتی خود را به مخاطبان هدف نرسانیم  شکست خواهیم خورد و فقط فعالیت های بیهوده انجام داده ایم. تبلیغات هدفمند مزایای بسیار زیادی دارد و اگر بتوانیم آن را درستی انجام دهیم، سرعت پیشرفت در تبلیغاتمان بسیار زیاد خواهد شد و در نهایت سود بیشتر و افزایش مشتریان باعث می‌شود از رقبا جلو بزنیم.

هیچ‌کار و برنامه‌ای مخصوصا در حوزه تبلیغات بدون داشتن هدف و اصول به نتیجه نمی‌رسد. برای اینکه بتوانید به درستی تبلیغات هدفمند خود را انجام دهید فقط مشخص کردن مخاطبان هدف کافی نیست. باید ببینید چه مزایای رقابتی‌ای برای هر بخش از بازار دارید، پیام شما برای آنها چیست و… . ضمن اینکه در نهایت باید شاخص‌هایی را مشخص کنید و تبلیغات خود را با آن شاخص ها چک کنید و ببینید به چند درصد از آن رسیده اید.

بخش بسیار مهمی از هر تبلیغات را تولید محتوای خوب و با کیفیت تشکیل می‌دهد. فرقی نمی‌کند چه تبلیغاتی انجام می دهید مهم این است که محتوای شما متناسب با هدف و به صورت روان و راحت ارائه داده شود. بازاریابی محتوایی در تبلیغات هدفمند نقش مهمی دارد و البته اگر نتوانید محتوای درست و مرتبط با کار و خدمات خود تولید کنید حتی اگر مخاطبان هدف را خود را با دقت انتخاب کرده باشید امکان شکست وجود دارد.

تقسیم بندی بازار در تبلیغات هدفمند

1. براساس متغییر جغرافی مثل: کشور، استان، شهر و ....

2. متغییر جمعیت شناسی مثل: سن، جنسیت، درآمد، شغل، تحصیلات و …

3. عوامل روانشناختی مثل: خصوصیات روانی افراد مانند درون‌گرایی یا برون‌گرایی و …

4. عوامل رفتاری مثل: میزان مصرف، خرید آنلاین یا آفلاین، وفاداری مشتریان و …

مراحل تبلیغات هدفمند

1. دسته بندی بازار: ابتدا باید مخاطبان خود را دسته بندی کنید که این دسته بندی می تواند براساس موقعیت جغرافیایی، موضوعات موردعلاقه، مشخصات فردی(مثل سن، جنسیت، شغل، تحصیلات و…)، سبک زندگی و… باشد.

2. داشتن برنامه اصولی: نباید هیچکدوم از مراحل تبلیغات بدون برنامه‌ریزی دقیق انجام شود. قبل از شروع کار تبلیغاتیتون، اهدافتان را یادداشت کرده و برنامه زمانیتان را برای انجام مراحل مختلف تبلیغات مشخص کنید و فرآیند تولید محتوا و پیامی که قرار است به مخاطبان برسانید را تعیین کنید. همچنین ارزیابی میزان دستیابی به اهدافتان را بررسی کنید. 

3. چک کردن آمار قبل و بعد از تبلیغات: این بخش از تبلیغات هدفمند بسیار مهم است و حتما این مرحله باید به درستی انجام شود اشتباه در این مرحله تبلیغاتی باعث می شود شما بارها تبلیغ اشتباهی خود را تکرار کنید و بخش زیادی از هزینه و زمان خود را هدر دهید قبل از شروع تبلیغات، آمار بازدید و فروش خود را محاسبه کنید و با آمار جدید بعد از انجام تبلیغات مقایسه کنید. این کار باعث پیداکردن بهترین و اثربخش‌ترین الگوی تبلیغاتی می‌شود.

4. تولید محتوای جذاب: مهمترین کار بعد از انجام همه‌ی مراحل گفته شده تولید محتوای تبلیغاتی جذاب و با کیفیت است. محتوای تولیدشده باید برای دسته هدف جذاب باشد و متناسب با سلیقه هر دسته تولید شود. اگر محتوا درست، مرتبط و جذاب نباشد، تمام زحمات قبلی را از بین می برد.

تبلیغات اینترنتی اهمیت زیادی برای تبلیغات هدفمند دارد. در تبلیغات آنلاین تنها شما هستید که یک طرفه صحبت می‌کنید و امکانی برای شنیدن نظرات و بازخورد افراد ندارید. اما در فضاهایی مثل اینستاگرام یا تلگرام، امکان نظردادن در مورد تبلیغ و محصول و ارتباطی موثر با مخاطبان فراهم است. از طرفی شما با دسته‌بندی بازار، که بالاتر توضیح دادیم، می‌توانید تبلیغات را فقط به افرادی که محصول یا خدمات شما را نیاز دارند نشان دهید و با این کار می توانید بیشترین بازدهی را از تبلیغات بدست آورید.

 

 

آقای تبلیغ