تبلیغ پلاس

تارنمای جــامـع نیازمنــدی های ایـــــــران و خرید و فروش اینترنتی

تصویر شماره تاریخچه تبلیغات اینترنتی
مقالات چهارشنبه 29 مرداد 1399 477بازدید

تاریخچه تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی به استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب می گویند به عبارتی دیگر تبلیغات اینترنتی یعنی نمایش دادن نامها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربیننده اینترنت به صورتی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک کند تبلیغات اینترنتی برای اولین بار و بصورت بنر در سایت هات وایر نمایش داده شد. اینترنت به معنای شبکه ای از رایانه های متعدد که در سراسر جهان وجود دارد و با هم درارتباط هستند. این شبکه تاثیرات بسیاری بر نحوه انجام فعالیتهای تجاری گذاشت.

اولین شیوه برای تبلیغات اینترنتی استفاده از پست الکترونیک بوده است. اما با اضافه شدن فناوری های مختلف وب به اینترنت تبلیغات اینترنتی به انواع مختلفی تقسیم شده است.  اولین بنر تبلیغاتی که امروزه معمول ترین و مشهورترین مدل تبلیغات در اینترنت است در پایگاه اینترنتی هات وایر به کار برده شده بود. به مرور زمان که انواع جدیدی از مدلهای تبلیغات در اینترنت شکل گرفت میزان هزینه های تبلیغاتی هم به مرور زمان افزایش یافت.

زمانی که همه از تبلیغات نمایشی با خبر شدند تقاضا برای اجاره کردن جایگاه بنری و‌ب‌سایت‌های مختلف افزایش یافت در اون سال اولین ابزار دیجیتال مارکتینگ برای شمارش تعداد بازدیدکنندگان بنرهای تبلیغاتی به کار برده شد. عملکرد این بنر به این صورت بود که با شمردن تعداد افرادی که بنر را دیده بودن آمار دقیقی به صاحبان کسب و کارها می‌داد. دقت این ابزار به گونه ای بود که فقط کسانی را به عنوان بازدید جدید در آمار خود ثبت می‌کرد که برای بار اول بنر را می‌دیدند. 

غلب وب‌سایت‌ها این مشکل را داشتند که زمانی تبلیغاتی را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند با محتوا سایت آن‌ها هم‌خوانی ندارد برنامه نویسی برای حل این مشکل وب‌سایت‌ها نوعی از تبلیغات را طراحی کرد به عنوان پاپ‌-آپ در این نوع تبلیغ بجای اینکه لازم باشد متن تبلیغ در صفحه مرورگر کاربر قرار بگیرد، با باز شدن پنجره جدید کاربر آن را ببیند. به هر حال این نوع ناموفق عمل کرد تبلغ تحت عنوان “تنفر برانگیز ترین نوع تبلیغات” در تمام تاریخچه تبلیغات اینترنتی در همان ابتدای پدیدش با شکست مواجه و کنار گذاشته شد.

با معروف شدن تبلیغات اینترنتی و استفاده همگانی از تبلیغات بنری کسب و کارها به دنبال روش‌های بهتری برای پیدا کردن  مشتریان هدف خود بودند. و بهترین گزینه صفحه نتایج جستجو موتورهای جستجو بود اولین موتور جستجو که اقدام به تبلیغات کرد یاهو بود که در آن زمان با نام GoTo.com شناخته می‌شد. تبلیغات به این صورت بود که هر کسب و کاری که پول بیشتری پرداخت می‌کرد جایگاه بهتری در نتایج جستجو بدست می‌آورد ولی خیلی از افراد معتقد بودند که این شیوه تبلیغات علاوه بر فاسد بودن موتورهای جستجو را هم به تباهی خواهد کشاند. استفاده از این روش باعث شده بود که در نتایج موتورهای جستجو بدون در نظر گرفتن محتوای بهتر لینک‌هایی که ارتباط کم‌تری با کلیدواژه سرچ شده دارند بالاتر از سایر وب سایت‌های مرتبط لیست شده قرار بگیرند. ولی با عوض شدن سیستم باعث شد که جایگاه یک وب‌سایت در نتایج موتور جستجو، تابعی از مقدار هزینه پرداختی و محتوا مرتبط سایت باشد.

کسب‌وکارها برای دستیابی راحت تر به مشتریان کم سن و سال خود که بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراندند شروع به تبلیغات در شبکه‌های مجازی کردند. و درواقع اولین شبکه اجتماعی که شروع به تبلیغات به صورت رسمی کرد، فیس‌بوک بود. بدنبال این فعالیت فیس‌بوک شبکه‌های مجازی دیگری هم یکی پس از دیگری وارد عرصه تبلیغات آنلاین شدند. این اقدام در واقع منجر به ظهور بازاریابی محتوا در تاریخچه تبلیغات اینترنتی شد. 

وب‌سایت ها برای افزایش کیفیت محتوهای سایتشان در هنگام مراجعه به وب‌سایت‌شان راه حل جدیدی به کار بردند. به این صورت که با خلق تبلیغاتی که بیش‌تر شبیه محتوا خود سایت بود تا فقط یک تبلیغ مشتریان خود را به صورت غیر مستقیم به خواندن متن مورد نظر تشویق کرد این نوع تبلیغات به صورت یک ویدئو، عکس و یا محتوای خبری و علمی در بین محتوا‌های یک سایت خبری و یا رسانه‌ای است که کاربر با خواندن آن علاه بر گرفتن اطلاعات خود در مورد موضوع مورد نظر، پیام تبلیغاتی هدف را هم دریافت می کرد.

یکی ازمزیت های مهم و اساسی بازاریابی اینترنتی دسترسی به اطلاعات به صورت وسیع و نامحدود است و کاربر بعد از اینکه به اینترنت متصل شد می تواند کالای مورد نظر خود را جستجو کند . هر ساعتی که در شبانه روز باشد هم فرقی ندارد زیرا کاربر می تواند به اطلاعات کاملی در این باره به دست آورد و بعد اقدام به خرید کند. اگر شرکت ها از فروش انلاین استفاده کنند به دلیل اینکه نیروی انسانی کمتری را نیاز خواهند داشت می توانند در بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کنند. در نهایت می توانیم بگوییم که بازاریابی اینترنتی می تواند یک بازار محدود و محلی را به یک بازار گسترده و بزرگ و حتی جهانی تبدیل کند.

انواع تبلیغات اینترنتی

1. تبلیغات بنری

2. تبلیغات کلیکی

3. تبلیغات در گوگل

4. رپورتاژ آگهی

5. ایمیل مارکتینگ

6. تبلیغات ویدئویی

تبلیغات اینترنتی علاوه بر مزایایی که دارد دارای محدودیت هایی هم می باشد که این محدودیت ها هم شامل حال فروشنده و خریدار است. در صورتی که اینترنتی که استفاده می کنید سرعت کمی داشته باشد ممکن است موجب مشکلاتی زیادی شود، در صورتی که حجم اطلاعات و مطالب در سایت شرکت بیش از حد زیاد باشد موجب می شود تا کاربران در زمان دریافت و دانلود اطلاعات با مشکل مواج شوند و نیاز به تلاش و کوشش بیشتری باشد در نهایت مشتری کلافه خواهد شد. بازاریابی اینترنتی به مشتریان خود این امکان را نمی دهد که پیش از اینکه محصولی را بخرند آن را لمس کنند یا فرصت بو ، چشیدن و …. را نخواهد داشت. در بسیاری از سایت ها برای اینکه مشتری مدارتر باشند و بتوانند این محدودیت را کمتر برای مشتریان خود جلوه دهند ، این امکان را فراهم کرده اند که در برخی از شرایط مشتری بتواند محصول خریداری شده را پس بفرستند و این خود موجب می شود تا حدی این محدودیت در برخی سایت ها از دید مشتری نایده گرفته شود و مشتریان راضی تر باشند.

 

آقای تبلیغ